RSS

FILMUL ACȚIUNII

17 Noi

–          … ȘI povestiți-ne, cum s-a întâmplat…

–          Păi io tocmai trăsesem plapuma pe mine, eram pe Antenă că tocma-ncepea dom Băsescu, fiersesem și-o juma de țuică. Ion se foia pe feis, o urcat pe net scroafa cu purceii, ca fătat dăunăzi…  Soacră-mea dincolo, la televizoru mic, că și așa are cataractă și nu vede scrisu, la ăia cu cazu ăla, aia de-a găsit-o mușcată tătă de piept, Doamne iartă-mă, că vede copchiii. Ploua de rupea pământu, se auzea cum curgea-n verandă, că Ion are amețeală de la cap și nu se poate sui cu scara să astupe spărtura, de anu trecut de când a căzut salcâmul… Ce spaimă am tras, soacră-mea aprinsese candela, zicea că-i că-i de ăla ca la americani…

–          … Așa dar spuneți-ne cum s-a produs…

–          … Ațipisem, așa ca prin ceață auzeam cum îi bruftuluia dom președinte pe ăștia, așteptam pe Gâdea, picase și netu că-l auzii pe Ion suduind – Zidirea și parastașii voștri … Soacră-mea , n-am văzut așa ceva, că numa la oră de vârf o ia romatismu și-i trebe frecție, de când a murit ăla bătrân astă toamnă, de-a căzut din prunu dinspre a lu Gogu, aci cum vii, parcă a înebunit la cap… Turna cu găleata, pusesem o cratiță în verandă, era la Gâdea ăla…ăla de vorbește așa cam pocit, ia uite cum nu-mi aduc aminte, zi să-i zic, îl știi precis…

–          Deci, concret, momentul, cum a avut loc…

–          Abia ce mă-ncălzisem la picioare, că am și eu cu circulația, am fost și internată, strigai la Ion să doancladeze ultima aia a lu Guță, că-i târziu și șăfu de post o dormi, că ne-a zis că doancladatu ăsta e ilegal, soacră-mea se potolise, baba asta o să ne bage-n pământ cu zile, parcă ăla bătrân de capu lui la găsit suitu-n prun…ehe…  Dracu ăla de câine parcă-l apucase și pe ăla pandaliile, făcea ca toți dracii, o fi sărit iar în grădină hoții ăștia de alături, bată-i-ar Dumnezeu, uite așa le umblă ochii după furat, știe că noi ne temem să ieșim noaptea…nu știți ce-am pățit anu trecut…

–          Pe scurt, ce s-a întâmplat…

–          Păi se auzea zgomot grozav, televizoru făcea purici…Ion zice – Ne fură antena ! Acu o desface ! Soacră-mea ca de obicei…

–          Ce s-a întâmplat ieri, nu anu trecut…

–          Așa…vorbea ăla, uite că nu-mi vine cum îi zice, ăștia micii tocmai venise de la discotecă, că nu-i las târziu, o fi ei băieți, crecă-nebuneam dacă aveam fete…umblă  astea a lu Gogu uite așa cu burțile goale. Stătuse parcă ploaia, nu se mai auzea apa-n cratiță, sau eu știu o fi luat-o cotoroanța asta bătrână, că numa în ciudă îmi face, am găsit o dată plutind covoarele de la mămica, ce știe ea cum se face, ce ea a muncit vreodată… Tăcuse și câinele, dracu știe ce-o mai fi furat din șopron nespălații ăștia, să le fie de cap, că noi nu ieșim noaptea, zice și Ion – Ce, pentru un cui, să-mi crape capu…

–          Concret, exact, momentul vă rog !

–          Era, să zic așa, vreo unu, două de acum, că deja dădea în reluare pe Acasă, terminase și pelticu ăla, măi că-mi stă pe limbă, Ion se culcase, ășa, cu capu la sobă, că i-a recomandat doctorul, de atunci de când a tras cumpăna, că-ți zisei, amețește și acuma. Baba ca de obicei, ca un strigoi, că ea doarme ziua, ca să vă faceți idee ce probă…lumea muncește și ea…uite așa m-a mâncat toată viața…

–          Doamnă, explozia, deflagrația, cum s-a produs…

–          Cristoiu ! Cristoiu ! Uite că mi-am amintit ! Deflagranția…ce ne-am spăriet…se răcise de acum și soba, se făcuse cam răcoare…butelia din bucătăria de vară…știu eu…vreo scânteie…de când îi tot zic lu Ion s-o dărâmăm…dacă tot nu ieșim noaptea…uite și dumneata ce pacoste. Începuse tocmai meciul de box, ți-ai găsit, l-a tăbăcit ca pe un sac…râdeam și singură, mi-o închipuiam pe soacră-mea…

 

T.D.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe 17/11/2012 în Fără categorie

 

Lasă un răspuns

 
