RSS

MINTE SĂNĂTOASĂ…

02 Iun

Bacul olimpicilor. Inițial m-am aflat într-o nefericită eroare, făcând greșeala să am o presupunere de bun simț – că la această sesiune specială s-ar afla spuma performerilor la diverse discipline teoretice aflați în competiție la momentul sesiunii normale de bac, prin urmare o derogare eminamente temporală. Realitatea românească însă a ținut morțiș să-și vadă de cursu-i firesc și să mă contrazică – adevărații olimpici au fost și ei pe acolo, puțini, că de unde atâția, în schimb puhoi, frunză și iarbă, de viitori federreri, ronalzi, șarapove ș.a.m.d., sportivi ! Doamne ferește, nu am nimic cu sportul, din contră, dar un bac al tinerelor talente sportive parcă miroase urât. Bașca, se pare că ar fi fost înscriși de vreo opt ori mai mulți ,,performeri” decât ar fi în realitate, lăsând COSR-ul cu gura căscată de ce amar de talent anonim există ! Probabil mirajul unei promovări facile a pus în mișcare mașinăria de pile și relații sus puse ,,Înscrie-l și pe al meu, bate mingea de dimineața până seara !”. Rezultatele mediocre sunt urmarea logică, nu trebuie să mire pe nimeni, au promovat probabil realii olimpici, cât despre sportivi – minte sănătoasă în corp sănătos… nu înseamnă neapărat diplomă de bacalaureat. Mai important însă e altceva, sistemul acesta românesc de ,,a avea grijă de valori”, chestiune care în realitate nu-i decât un nesănătos rabat de la regula generală ce induce unor viitori cetățeni crezul că toată viața vor beneficia de derogări în virtutea faptului că ar fi mai aleși. ,,Bacalaureatul olimpicilor” = vechiul meu semn de întrebare, dacă nu cumva, mânați de atâta entuziasm, punem prea ușor eticheta de valoare certă pe niște lucruri aflate încă în stadiu embrionar, împietându-le noi înșine buna dezvoltare cu această povară. Cât despre alte lucruri din categoria matrapalzâc de la acest bac, tot asupra celor pregătiți se răsfrâng, deja am auzit elevi și părinți de elevi comuni spunând – ,,Da mă lași cu olimpicii ăștia…”, lucru nedrept totuși pentru cei ce chiar muncesc.
T.D.

 

2 răspunsuri la „MINTE SĂNĂTOASĂ…

  1. Arama Cristian

    02/06/2012 at 17:09

    Superb, Daniel, absolut superb. Am inceput a citi blogul tau de ceva vreme, si am constatat cu placere ca nu te-ai schimbat deloc, si placerea de a te exprima public te-a transformat intr-un bici social :). Te salut si voi urmari in continuare 🙂

    Regards,
    Cristian Arama

     

Lasă un răspuns

 
