RSS

,, MIC EDITORIAL ”

21 Ian

Mic editorial

Deși eram ferm hotărât să nu scriu nimic despre protestele încă în curs, totuși, având în vedere că sunt printre cele mai ample, din punct de vedere temporal, am încercat să-mi fac o idee, cât mai detașată de la latura emțională. Lăsând la o parte capul de afiș, normal, al manifestărilor, puterea, am constatat că de fapt și de drept nemuțumirea e cu mult mai gravă și mai dramatică – obida mulțimii, atât cât e ea de numeroasă, se îndreaptă împotriva întregii clase politice, toată o apă și un pământ. În ciuda eforturilor searbede și pe alocuri ridicole ale opoziției de a se solidariza chipurile cu protestul și, de ce nu, de a profita politic, de această dată lucrurile au rămas limpezi, deocamdată, fără politicieni ! Mascarada și toată coregrafia hilară a mitingului politic, cu tot felul de artiști aduși moț și alte figuri, a rămas ceea ce a și fost, un circ regizat și ireal, politic, cu nimic în comun cu celelalte proteste. Acum, și acestea din urmă, nu știu cât sunt de reprezentative, numerice, cât și la nivelul reprezentării sociale, însă e pentru prima dată când aud în stradă – NU POLITICIENI ! Un lucru, consider eu, cu mult mai grav decât toate problemele la un loc, în esență năruirea completă și iremediabilă a oricărei speranțe și a încrederii că cineva va pune pe primul loc interesul comun și nu pe cel propriu. Repet, știu care-i capul de afiș al nemulțumirilor, dar în subsidiar, este rodul a douăzeci de ani de politică suburbană și pusă pe căpătuială, în care rotirea la putere a partidelor nu a însemnat decât antireformă, populism și interese de grup. Strada, mânată de reale probleme, fiecare cu durerile sale reacționează normal și legitim din punct de vedere emoțional, dramatismul problemei survine după o ipotetică cădere a actualei puteri – cine vine în loc va fi suficient de potent și credibil ? Din păcate tot strada dă răspunsul – NU, strada nu vrea să vadă politicieni, autodiscreditați în decursul atâtor ani de demagogie și circ grotesc. Chiar scânteia care a aprins protestele ne spune acest lucru, omul românesc a văzut pentru prima dată în persoana lui Arafat un tip dezinteresat politic și de bună credință, ca idee și nu a mai suportat ca politicul să-l terfelească și pe acesta. Vorbesc strict de percepția omului din stradă și nu de meandrele mecanismului politic și ministerial, de discuții tehnice sau alte dezbateri de a căror sterilitate oamenii sunt sătui. Iată-i așadar în stradă, o trufanda pe care opoziția nu și-o poate apropia, strigând ceva halucinant – Li-ber-ta-te ! Eu m-am mirat prima dată și am căutat să înțeleg cine subjugă. Inițial, conform televizorului, am zis că puterea, dar după o săptămână m-am edificat, politica românească este cea care subjugă și confiscă totul, așa cum a fost dusă ea, beneficiind cel puțin în ultimii zece ani de suportul unor televiziuni și jurnaliști înregimentați, un mecanism profund viciat care s-a vrut motorul spre înainte. Dincolo de inerentele nemulțumiri, protestul de acum, cel real, nepolitizat, cu oamenii care sunt acolo, poartă un mesaj îngrozitor – ne-am săturat de capitalism !!! ne-am săturat de un întreg sistem politic !!! Ei, asta e ceva care nu poate să nu dea de gândit, în ipoteza că s-ar generaliza și ar deveni reprezentativ strigătul, drumul spre putere chiar e deschis oricărui veritabil/i …ce vreți dvs.Îngrozitor deoarece o întreagă clasă politică pare să nu fi urnit mai mult de un metru poporul ăsta. Pe mine asta mă întristează mai mult, acest mesaj, cât despre partea materială…oricum sunt alegeri în acest an… Până atunci însă politicul ar trebui să reflecteze la realul substrat al protestelor și să-și revizuiască complet atitudinea și tot modul în care a acționat până acum. Li-ber-ta-te !? În 2012 !? În capitalism ? Sau nu…
T.D.

 

3 răspunsuri la „,, MIC EDITORIAL ”

  1. Daniel Tudose

    21/01/2012 at 11:49

    doar opinia mea

     
  2. daurel

    21/01/2012 at 14:43

    se va rezolva; actualii politicieni -putere si opozitie- vor ajunge la un compromis pentru a-si conserva pozitiile (privilegiile); le sufla in spate Dan Diaconescu; nici nu stiu daca e bine sau rau…

     
    • Daniel Tudose

      21/01/2012 at 14:47

      eu la DD m-am gandit ca am spus ca drumul spre putere s-ar putea deschide unor… ceea ce eu cred ca-i tragic

       

Lasă un răspuns

 
