RSS

,,VECINUL DE SUS ”

26 Noi

Vecinul de sus

Despre vecinul de sus eu unul nu am a mă plânge, deși știu că mulți îi tot caută nod în papură, că ar fi așa și pe dincolo, deh, cum e omul. Unii mai suspicioși, alții mai conspiraționiști, unii îi țin partea, ceilalți îl ignoră, eu unul nu am ce să spun. Nu m-a deranjat niciodată în mod expres, e cât se poate de discret. Cei mai mulți îl văd duminica am auzit, dar cum eu nu mă plimb duminica nu am cum să vă spun care-i merchezul, mă gândesc totuși că duminica lumea e mai puțin ocupată și de aia. Stau în fața blocului la soare îl tot pomenesc pe vecinul de sus cât e ziua de lungă. Dacă el știe că-i în gura tuturor nici asta nu pot să vă spun, poate știe și puțin îi pasă, poate știe și totuși este afectat, poate e fericit sau poate pur și simplu habar nu are. Cert este că nu știu să fi obiectat în vreun fel. Sau poate…știu și eu, or avea ei vreun cui de care eu nu am cunoștință, cine știe, cert e că din tot ce observ clenciul e unilateral, el să-i pomenească n-am auzit. Mie îmi pare că-și vede de treburile lui, care or fi ele, dar așa-i omul, are impresia că treburile lui sunt afectate întotdeauna de ale altuia, cu atât mai mult când nu se știe cu exactitate care-s acestea și există loc de speculații. Fiindcă, așa cum spuneam, ce face exact vecinul de sus și care-i rostul lui pe lumea asta…părerile sunt împărțite, mulți spun că trebuie să fie cineva foarte important, din moment ce se știu atât de puține, la fel de mulți, din contră, spun că-s invenții, când ești așa important nu-i normal și omenește să și dovedești ? Pe mine, de dragul armoniei, dilema asta comunitară lipsită de sens nu mă prea interesează, păi nu știu bine cu ce se ocupă exact vecinul de lângă mine, darămite cel de sus. Nu-i vorbă, îl mai întâlnesc din când în când pe vecinul de sus și nu-l ignor, dar mi-e nu știu cum să-l iau așa tam nesam la întrebări sau să-i reproșez – Bine domnule, noi ne spargem capetele să știm ce-i cu dumneata, iar dumneata… Bine, adevărul e că nici nu știu pe cineva care să-i fi bătut ferm în ușă și care să spulbere misterul vecinului de sus. Se vorbește doar, pro și contra, și nu înțeleg de ce, rău nu știu să fi făcut, bine…eu plec de la prezumția că da, că doar toți considerăm asta despre noi înșine. Așa că vecinul de sus nu mă supără nici cu prezența, nici cu ce face, ce-o face el acolo, trăim liniștiți împreună, cât se poate de liniștiți, fără clevetirile umane, fiindcă, vorba lui Voltaire ,,…ne salutăm, dar nu ne vorbim.”…
T.D.

 

2 răspunsuri la „,,VECINUL DE SUS ”

  1. Daniel Tudose

    26/11/2011 at 11:34

    cine stie…

     
  2. indiferent

    27/11/2011 at 9:33

    Uneori, descoperi ca vecinul discret, indiferent ca e cel de sus sau cel de jos, e cel care te poate ajuta, fara sa-i ceri, in situatii extreme …

     

Lasă un răspuns

 
