RSS

,,RONDELUL BÂRNEI”

30 Iun

Rondelul bârnei

 

Nu mă sfiesc ca să o spun
Că nu sunt cu nimic mai bun…
Fără de însă sau vreun dar,
E circumstanță în zadar

Când bârna mea se ține scai
Ce mai contează un biet pai…
Chiar nu m-ar deranja un troc,
Dau buturuga, lemn de foc

Puțină pleavă vreau la schimb,
Barem o oră să mă plimb
Așa, un pic mai împăiat
Că m-am cam dezechilibrat

Pe bârna mea cu pas îngust.
Ce tare aș mai vrea să gust
Și altceva în chip de tară !
Dar pleava este marfă rară,

Mă prăbușesc în reci fiori,
Toți ochii sunt bătuți în flori,
De frică ca să nu le frâng
Mai tare bârna-n brațe strâng,

Și mă închipui ca un zeu
Pe veci damnat a fi doar eu
Și lumea toată să mă știe
Cum am dat iama-n florărie,

Și în minunea de grădină
Să îmi schimb drucul pe neghină,
Nu mă sfiesc ca să o spun,
În jur totu-i atât de bun…

Cu ochiul răstignit pe cruce
Hoțește-aștept să se usuce
Din flori. Cum eu nu pot mai mult,
Din vârful crăcii, vă salut.

T.D.

 

2 răspunsuri la „,,RONDELUL BÂRNEI”

  1. gargbird

    03/07/2011 at 21:28

    RONDÉL, rondeluri, s.n. Specie a poeziei lirice cu formă fixă, având 13 (sau 14) versuri repartizate în trei strofe, în care primul vers este identic cu al șaptelea și al treisprezecelea, iar al doilea cu al patrulea și ultimul vers. – Din it. rondello, fr. rondel.

    Altfel, ai un stil frumos, cu versuri curate si atent rimate si cu o proza pe care o gasesc agreabila.

     

Lasă un răspuns

 
