RSS

,, MUGUR CELEST ”

15 Mai

Mugur celest

 

Din sclipirile steline,
Una s-a gândit să sfarme
Firmamentul. Și la mine,
Poposi gingaș, în palme.

Palme bătucite-n tină
Și-n paianta cea lumească,
Tare s-au temut să țină
Pogorârea îngerească,

Fripte de celeste spuze,
De înalturi înghețate,
Făr’ a ști le-am dus la buze
A le răcori ori poate

A mai domoli din gheață.
Și sublim, pe negândite,
Depărtarea a prins viață
În dureri abia șoptite,

Împletind a mea suflare
De angoasă pământească
Cu mirificul din zare,
Plămădit ca să trăiască

Dincolo de zbor sau umblet.
Am ascuns cu drag cel mugur,
Tremurând, chiar lângă suflet
Gingășia să nu-i tulbur

Cu-a mea fadă stângăcie
Ce-ar fi prefăcut în scrum
Ruperea-i din veșnicie
Și-atâta amar de drum,

Drum de pulbere și stele
Făurit din sfântul har
Al trăirilor rebele
Cu al pasiunii dar.

Fără ca să-i tulbur rostul
Cu nesaț i-am mistuit
Vraja ce ucise anostul
Și din care ai pășit.

T.D.

 

6 răspunsuri la „,, MUGUR CELEST ”

  1. ela1l

    15/05/2011 at 8:25

    Mă uimești cu versurile tale de fiecare dată… într-un mod plăcut, desigur 😉 Mulțumesc pentru clipele de lirism matinal!

     
  2. cenacluldinbar

    15/05/2011 at 9:41

    Daniel, o sa-mi rezum interventiile la propuneri concrete, constructive dupa parerea mea. daca tii la imagine, nu ma supar daca le stergi, important este sa afli tu.

    poemul acesta are ritm de lucueafarul.
    ritm care se impiedica la final, versul 3:

    Fără ca să-i tulbur rostul
    Cu nesaț i-am mistuit
    Vraja ce ucise anostul
    Și din care ai pășit

    propun sa legi printr-o liniuta „ucise” cu „anostul”

    a doua observatie este asocierea neplacuta sonor a silbelor
    ca /cu
    „De angoasă pământeasCA
    CU mirificul din zare”
    CA UN REPROS GENERAL, CRED CA ZABOVESTI PREA MULT INTR-O STARE ASTRALA, DE VIS, SI TE RUPI DE VIATA CARE AE NEVOIE DE POETI VII, PUTERNICI SI IMEDIATI.

     
    • Daniel Tudose

      15/05/2011 at 11:06

      nu-mi simt imag. compromisa, intre astre nu-i niciodata timp de zabovit cat am vrea. nu sunt si nu ma erijez in poet. te mai astept cu…reprosuri

       
  3. Daniel Onaca

    17/05/2011 at 19:02

    Felicitări pentru reuşita de a surprinde suavul/ suavitatea în versuri şi pentru curajul de a demonstra că virtuţile versului clasic sunt departe de a se fi epuizat.
    Intenţionez să revin la pagina ta.

     

Lasă un răspuns

 
