RSS

,, DRAGĂ UNCHIULEȚULE ”

22 Apr

Dragă unchiulețule,

Fiind vinerea când Mântuitorul s-a suit pe cruce alături de alți bandiți și oamenii trebuie să fie mai buni, gândurile noastre se îndreaptă cu mult cald către matale. Chiar și tata îi pare rău că anul trecut când am fost la matale la conac acolo la Poiana Țapului te-a făcut securist și hoț care a furat toată viața. Ca frate te iubește mult să știi și nu ține dușmănie, se mândrește cu matale pe la toți amicii, aseară te pomenea că ești om bun și doar n-ai să iei cu matale în pământ tot ce ai. Cum te mai simți cu inima ? Eu mereu mă gândesc la unchiul meu cel mai drag, tata zice că ești fericirea și speranța noastră cea mai mare și mereu te pune alături de alți sfinți la dreapta Tatălui, spune că acolo e locul dumitale. Și doamna de religie tot așa ne-a zis că oamenii buni se duc în Rai și se fac îngeri lăsând în urmă multă durere. Știu că ai cu tensiunea, mereu ne gândim la unchiu nostru drag, da tata a spus să nu ne mai facem atâtea gânduri fiindcă ai să trăiești cât Moise. Tare îmi e dor să te văd în curte în acel frumos aer de munte. Și acum îmi aduc aminte de anul trecut de la Paști ce frumos se vede de acolo crucea aia mare de pe munții Caraiman. Ce ne-am mai râs când s-a pilit tata și te-a întrebat ce-ți veni să stai cu crucea aia la cap, vrei s-te obișnuiești ? Știi doar că el glumește mereu și când se amețește e terorist. Mama ieri a plâns și s-a luat tare de el că dacă nu exagera cu șprițul și nu-l lua gura pe dinainte acum stăteam și noi ca boierii, ca oamenii cu neamurile și întorceam grătaru în natură și aer curat. Ține mult la dumneata, ea m-a îndemnat să-ți scriu, știe ce mult îți plac copiii și cum n-ai eu ca unică nepoată te iubesc cu mult drag, ți-am scris și o poezie, tata zice s-o țin și s-o spun când o fi multă lume strânsă în jurul lu mata ca să se știe cât te-am iubit. Noi sărbătorile le facem aci la garsonieră deși tare am fi vrut să respirăm niște aer curat, dar dacă te-ai supărat cu tata e păcat, frații nu trebuie să țină ciudă. Dragă unchiulețule, cu mult dor eu închei aici mica mea scrisoare, nu înainte să-ți spun că o duc bine cu școala, am trecut într-a patra și vreau să mă fac doctoră de inimă să am grijă de unchiul meu iubit. Sărbători fericite și fie ca lumina sfintei învieri să te lumineze.

A dumitale nepoată,

Măgduța.

T.D.

 

Lasă un răspuns

 
