RSS

,, CONVINGERI ”

06 Apr

Convingeri

S-ar spune că Aurica este o persoană incultă din moment ce dintotdeauna a disprețuit profund cărțile, rod al preocupării unor oameni certați cu munca, care nu au ce face și își umplu timpul fabulând. Și asta nu ar fi nimic, în definitiv fiecare face ce vrea, însă acești oameni îndeamnă și pe alții la a pierde vremea, categoria cealaltă ce are ca hobby lectura, în detrimentul altor activități. Binomul scriitor-cititor, având ca punct comun bineînțeles cartea, l-a văzut întotdeauna ca pe un element ostil, ce parcă pactizează și conspiră întru sabotarea activității sănătoase. Paradoxal, nu disprețuiește efortul cerebral deoarece mereu îndeamnă – ,,Da’ gândește domnule întâi, că nu-ți trebuie doctorat pentru…bunicu n-a mai citit și…Slavă Domnului…”. Aici este esența teoriei sale, pledoaria pentru…înzestrarea nativă, repulsia sa pentru făuritorii și consumatorii de cărți își are originea în genetică, oamenii ăștia au un bagaj redus și prin urmare fără…instrucțiuni scrise sau pseudorealizări în domeniul ficțiunii sunt nimic. Motivează mereu – ,,Eu n-am studii și nici n-am citit eu, dar eu…”. Nu-și ascunde satisfacția când aude de câte un eșec al cuiva cunoscut drept un ,,tip citit”, punându-i insuccesul pe seama răului dintre file – ,,Dacă nu pierdea vremea cu povești…”.
Cu aceste convingeri adânc sădite în minte, persifla neobostit atât preocuparea pentru lectură a lui bărbată-su cât și studiile acestuia – ,,Măi geniule, uite așa se face…ce să știi tu…parcă Sadoveanu avea habar…”. Cât despre suratele sale, abia acolo efectele acestei ocupațiuni erau devastatoare – ,,Ce să spun…deșteapta…citește romane și ea nu știe să facă borș…”. Se mândrea că sistemul ei cerebral rămăsese nealterat și neintoxicat cu fantasmagoriile de prin cărți, creații ale unor indivizi cu complexe și frustrări, care în loc să și le trateze le transmit și altora. Doar i-a retezat-o scurt și lui Fane, demult, când îi tot băga pe gât fel și fel de cărți ,,excelente” – ,,Lasă-mă domnule cu bazaconiile astea…știu eu și fără să-mi zică poeții tăi…”. Se considera o…autodidactă dacă vreți, gena, mai mult decât înzestrată moștenită de la înaintașii care nici ei nu se lăsaseră pradă poveștilor scrise, fiindu-i arhisuficientă întru pătrunderea tuturor tainelor  – ,,’Ți-ai dracu de proști…eu n-am școală da’ eu…”.
S-ar spune că Aurica este o persoană incultă…bineînțeles că este. Ea însăși, cu multă ironie, spune că este. În lumea fictivă însă, cea de…afară, descrisă și în cărți, povești ale unor oameni care n-au ce face, nicidecum în universul său cel real și dintotdeauna casnic.

T.D.

 

Etichete: , , ,

Un răspuns la „,, CONVINGERI ”

Lasă un răspuns

 
