RSS

,, PETIȚIE ”

22 Mar

Petiție

Domnule primar,

Vă scriu aceste rânduri spre a vă aduce la cunoștință faptul că m-ați dezamăgit profund. Odată cu înaintarea în vârstă și pensionarea, am redescoperit o veche și sănătoasă plăcere, aceea a plimbatului și mersului pe jos. Cu această ocazie mi s-a relevat adevărata față sinistră a acestui oraș patronat de dumneavoastră. Pur și simplu îmi este teamă să mă mai îndepărtez de casă, în așa măsură ați reușit să ridicați gradul de nesiguranță al omului ce ar dori să se bucure la pas de o zi frumoasă. Mi-ați răpit în mod meschin acest drept fiziologic prin modul nepăsător de a lua în seamă nevoile cetățeanului de rând, a pietonului comun supus în mod constant sentimentului de teamă chiar și în cele mai centrale locuri.
Domnule primar, în sfârșit am realizat pe deplin că pentru cetățeanul de rând nu s-a făcut nimic. Ca fost director de instituție, cu mașină de serviciu, nu realizam. Însă, coborând la nivelul solului și bătând cu piciorul am descoperit cu cea mai adâncă mâhnire un stres nebănuit, indus de neglijența și nepăsarea autorităților. Găsesc strigător la cer ca omul pieton să circule cu o frică perpetuă în spate știind că în orice moment i se poate întâmpla fără a găsi sprijin nicăieri, lăsat în voia sorții și a hazardului. Cum să te mai bucuri pe deplin de o plimbare liniștită urmărit de incertitudine ? La ce bun atâtea investiții în infrastructură când un lucru elementar, siguranța, e la pământ realmente ? Și nu mă refer la zone rău famate sau periferice. Nu domnule primar, mă refer la chiar buricul târgului.
Rușinos, pur și simplu rușinos ca în secolul XXI într-o capitală europeană un cetățean aflat în pericol să trezească doar zâmbetul ironic al autorităților sau a organelor îndrituite cu siguranța cetățeanului, mai cu seamă a celui mai expus, pietonul. Dăcă nu trăiam personal o astfel de nepăsare și sfidare din partea unui om al legii nici nu făceam această sesizare. Dar este inadmisibil, după ce că sufăr și de o boală digestivă, trebuie să mai umblu și cu frica în spate și să suport și indiferența și ironia celor plătiți din bani publici. Da domnule primar, în plin centrul capitalei am suferit un atac și apelând la un om al legii am fost luat în râs, lăsat pradă…
Așa că vă pun și dumneavoastră aceeași întrebare: Unde sunt toaletele publice stimate domnule primar ? Le-ați furat și pe alea ?

T.D.

 

Etichete: , , , ,

Lasă un răspuns

 
