RSS

,, RAPORT ”

11 Feb

Raport

Domnule ministru,

Raportez:

Vă aduc la cunoștință această sesizare anonimă deoarece în unitatea noastră se petrec lucruri inimaginabile. Ca absolvent al facultății de sociologie, actualmente sublocotenent, filiera indirectă, nu pot să nu vă aduc la cunoștință maniera absolut discreționară în care acționează comandantul acestei cazărmi, colonelul Ghinescu Anton, tolerând lucruri odioase. Printre multe alte abuzuri, vă expun pe ultimul, spre a vă face o imagine asupra tratamentului desconsiderator la care suntem supuși, noi tinerii, de sus numitul.

Unitatea noastră posedă o frumoasă livadă de pruni, pe care, domnul maior Costache Vasile a ordonat a fi recoltată de subsemnatul, împreună cu plutonul pe care îl comand, sub întemeiatul motiv că fructele coapte atrag graurii care, colateral, ciugulesc și prelatele a două camioane, deteriorându-le. O măsură  utilă în opinia mea, pe deplin justificată. După executarea ordinului și depozitarea pericolului în mașina domnului plutonier Ciupitu Costinel, însărcinat cu evacuarea sa departe de efectele militare expuse riscului, domnul colonel, trecând pe aleea din spatele livezii, a constatat lipsa prunelor din copaci. Aici a început ceea ce eu numesc tratament degradant la adresa subordonaților. Am fost convocat spre a da explicații în legătură cu activitatea desfășurată, cât și cu destinația fructelor. Explicând în detaliu ordinele primite, reacția domniei sale a fost una absolut jignitoare, citez din memorie – ,,…dar unde te crezi domnule sublocotenent, la armată sau la munca câmpului ?”. Mai mult, am fost consemnat două zile în cazarmă, pentru, citez din nou – ,,neîncadrare în programul unității”. Am explicat și domnului maior ce s-a petrecut, acesta fiind în asentimentul meu că domnul comandant se poartă ca, citez, ,,pe moșia lui tată-su”, și m-a sfătuit, ca militar, să nu pun la suflet. Sesizați omenia și grija părintească a domnului maior, spre deosebire de totalitarismul patronat de dl. colonel.

În timp ce-mi executam consemnarea, căpitanul Cristescu Tache, sosit din concediu, mi-a solicitat de la magazia companiei zece marmite, motivând că domnul colonel i-a ordonat să recolteze prunele, din cauza coțofenelor atrase de fructele coapte și care, colateral, ciugulesc și plasa de camuflaj, deteriorând-o. Reacția sa, la auzul veștii că au fost culese în circumstanțele prezentate, nu poate fi reprodusă aici, hârtia nesuportând. Ceea ce pot spune este că domnul căpitan, ca și comandant al companiei, mi-a aplicat mustrare scrisă pentru, citez – ,,neîncadrare în programul unității”. Am apelat din nou la bunătatea domnului maior, spre a mă consilia, sfatul său fiind același, să nu pun la suflet.

Ceea ce am și făcut, însă totul a atins paroxismul când domnul locotenent colonel Stache Neculai, șeful statului major, a ordonat culegerea urgentă a livezii, din cauza ciorilor care se abat la fructe, murdarind de găinaț monumentul închinat eroilor revoluției. Fiind înștiințat că s-a executat deja, m-a chemat, înștiintându-ma ca nu tolerează indisciplina și neîncadrarea în programul unității, sancționându-mă cu mustrare verbală și apelativul de ,, maimuțoi incompetent”.

Domnule ministru, ce fel de mediu patronează domnul colonel, încurajând asemenea persecuții concertate și în lanț, asemenea joc sinistru la adresa tinerilor ofițeri? Cu un unic scop, acela al dezumanizării. Singurul ce pare străin de acest odios spectacol, este domnul maior Costache, și dânsul un asuprit pe ,,moșia…”.

Sublocotenent,

Gârtoi Ovidiu.

Să trăiți, domnule ministru !

T.D.

 

Un răspuns la „,, RAPORT ”

  1. florentin nica

    12/02/2011 at 15:58

    Spune-i mai bine „în calitate de comandant al companiei”… în loc de ca şi… asta nu e chiar o exprimare românească. Dacă spuneai ca şi comandantul acela… etc… are valoare atunci când compari ceva, nu când vorbeşti despre o calitate a ceva…

    În rest, ai umor… m-am râs :))))))))))) rău de tot… ce asuprire! Ce regim dictatorial… Jos corupţia!!!! pe moşia lu’ tat-su :)))))))))))))

    Spor pe mai departe! 🙂

     

Lasă un răspuns

 
