RSS

,, TESTAMENT ”

29 Ian

Testament

Sunt vinovat. Sunt vinovat că nu am prețuit secundele, orele și zilele. Că nu am prețuit soarele, stelele, ploaia și gerul, vântul, verdele crud al primăverii, ruginiul toamnei și albul iernii. Sunt vinovat că am privit marea, cerul, abruptul muntelui, de sus, cu indiferență. Că am zdrobit iarba sub picioare fără a-i asculta geamătul și fără a-i simți lăcrimarea proaspătă, de verde strivit de viu. Sunt vinovat că am pângărit pădurea, pătrunzându-i intimitatea fără a-mi pleca urechea la tainicul ei șoptit. Că m-am adăpat din izvoare fără a le auzi susurul și fără a le mulțumi pentru lungul drum ce-l bătură pentru a-mi potoli setea. Sunt vinovat că am disprețuit izul primordial al lutului umed și lipicios, care parcă se agăța cu ultimele puteri de picioare, implorând un gând bun. Vinovat că am ignorat zborul păsărilor și simfonia lor, jocul fluturilor și umbletul furnicilor.

Sunt vinovat. Sunt vinovat că am cheltuit timpul ca un risipitor fără judecată și respect, în descreierarea nemăsurată a celui ce l-a primit gratis. Vinovat că am cheltuit atâta avuție pe lucruri de nimic, cu valoare doar de moment. Că am urât mersul desculț, luând mângâierea pământului în tălpi, drept atingerea nedemnă a unui vagabond în zdrențe. Vinovat că atingerea humei mi-a părut murdărie fără seamăn și de neînlăturat. Că foșnetul frunzelor uscate și melancolia căderii lor, îmi repugnau în timpane, ca pălăvrăgeala fără sens a unui pierdevară. Vinovat că a privi stelele într-o noapte senină am gândit-o ca pe o pierdere de vreme, ca și cum ai privi într-un hău fără fund. Că luna n-a însemnat nimic, decât ceva ce trebuie să fie acolo.

Sunt vinovat. Sunt vinovat că am privit la cei din jur, fără a vedea decât umbre, fără chip și expresie. Că dansul lor l-am privit ca pe o maimuțăreală ridicolă și neinteresantă. Vinovat că murmurul, strigătul sau cântecele lor m-au agasat și încruntat și am cerut tăcere. Că tăcerea lor nefirească m-a mulțumit profund. Vinovat că nu le-am întâlnit niciodată privirea, prea preocupat a scruta peste creștetele lor. Că nici măcar inocența necuvântătoarelor n-am mângâiat-o măcar cu privirea.

Sunt vinovat că am iubit prea mult lucruri fără viață.

Iertați-mă copiii mei. Sunt vinovat că alături de toată agoniseala, nu v-am lăsat și bucuria vieții.

T.D.

 

2 răspunsuri la „,, TESTAMENT ”

  1. darklorelei

    02/02/2011 at 13:53

    frumos … e mai degraba o autoacuzatie … 🙂

     
  2. baltazar72

    03/02/2011 at 6:14

    like it

     

Lasă un răspuns

 
