RSS

,, LECȚII ”

03 Dec

Lecții

…eu nu mă tem domnule de hoți ! Nu mă tem, mă-nțelegi ? Hai, întreabă-mă de ce…

–         De ce nene  ?

–         Fiindcă știu să mă păzesc domnule ! Dar pentru asta îți trebuie calități…

–         Învață-mă  nene…

–         Fler, mă-nțelegi ? Nas ! Eu îi simt de la o  poștă, ca ogarul, ți-i arăt uite așa…le râd în nas…îi sfidez…să poftească să mă fure…păi i-o spun franș – Domnule, te-am citit, ești demascat, vezi în altă parte !

–         Și cum îi cunoști ?

–         Ehe…aici e treabă de incstinct…din naștere, l-am moștenit pe tata, e un simț rar, le simt teama domnule…

–         !!!

–         Domnule hoțul emacnă o substancță…el se teme, tremură pateu-n el când operează, și el știe când tu l-ai  citit, nu se apropie nici să-l tai ! Totu-i să te uiți cu subâncțeles la el…îi tremură ficații știindu-se încolțit…

–         Nene, mai luom un rând…cinstea mea…are omul ce învăța de la dumneata !

–         Să trăiești măi băiete…singur nici nu mergea…

–         Și…ai prins vreounu ? L-ai dat pe mâna…?

–         Domnule, nu-s eu omul ăla…eu doar îi țiu departe de mine…cu simțu ăsta…trebuie să trăiască și ei, dacă alții e proști și se lasă furați, cinste hoțului ! Da cu mine nu merge…

–         Și te simt și ei că…

–         Asta-i cheia, s-te simtă ! Da pentru asta trebuie să ai ochi dectectivistic…conccentrare… să-l observi…mișcarea…respirația…

–         Ești dat naibi nene ! Stai…pun pariu…procuror…

–         Ce procuror ! Ăia-s niște… ! Contabil…la Republica…la țevi sudate…da flerul ăsta…ehe, tata…fie-i țărâna ușoară…ospătar, nota ! Va să zică eu un rând, tu un rând…

–         Nene, îmi pare rău…plăcerea mea…nu auzi așa în fiecare zi…dă-mi voie !

–         Să trăiești măi băiete !

Ajuns în fața ușii, Costică Mardare, proaspăt pensionar,  înjură cu ciudă…iar uitai cheile pe masă la Cireașa… S-a întors.

–         Nea Costică, n-am găsit…știi că mereu le strâng…îi spuse Ticu, chelnerul. Le-o fi luat nepotul, să ți le aducă, precis…

–         Ce nepot…

–         Băiatul de fuse-i adineauri…cum îl cheamă…că nu-l mai văzui…de la frate, nu ?

Galben, duse mâna la portofel…la ceas…la… – Cum Ticule, nu-l cunoști ?!

–         Azi îl văzui întâi…când se așeză la masa matale, crezui…

–         Extraordinar ! Extraordinar ! Pic de fler n-aveți…vă mănâncă din traistă…m-a furat Ticule !!! Nu mă așteptam de la tine…bine mă, nu te-am învățat ?

T.D.

 

3 răspunsuri la „,, LECȚII ”

  1. gabriela

    03/12/2010 at 7:56

    si flerul mi da rateuri. 🙂

     
  2. ioniboni

    04/12/2010 at 5:08

    Eram sigura ca asta-i finalul:))
    Foarte tareee!!!
    Sfarsit de saptamana frumos!

     
  3. Contabil

    29/04/2011 at 14:10

    Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

     

Lasă un răspuns

 
