RSS

,, GREU, FOARTE GREU ”

26 Noi

În control

–         Ai venit dragă ? Cum a fost ?

–         Cum să fie mamă, ca de obicei, greu, foarte greu, sunt frânt.

Aceasta era discuția standard, ori de câte ori generalul Lupescu se întorcea din desele misiuni de control, pe la cazărmile din teritoriu. De obicei o găsea semiadormită, cu televizorul deschis și lumina pe hol aprinsă.

–         Vezi, ți-am lăsat pe aragaz mâncare…

–         Merci, numai de mâncare nu-mi arde, am avut trei zile…turbate, fir-ar mama lor ai naibi !

Era prea târziu pentru detalii. Avea să-l întrebe ea mâine mai multe.

–         Cum a fost dragă ?, îl interpela dimineață.

–         Cum să fie, greu, nu-mi revin, n-am închis un ochi toată noaptea.

–         Așa grozăvii ai găsit ? Pedepsește-i dragă, dă cu ei de pământ !

–         Ce să pedepsești…ardelenii aștia-s incurabili, de câte ori nu le-am spus, de câte ori nu le-am explicat, i-am învățat…n-ai cu cine…vorbești cu pereții…

–         Păi sancționează-i dragă, tu vii frânt iar ei își fac de cap…scrie acolo în raportul de control…

–         E greu mamă, mă termină deplasările astea, când știu ce găsesc…

–         Ești tu prea bun, ia fii și tu un zbir ca Stănescu…

–         Eh, e zbir, și ? Îl mai și înjură lumea pe deasupra, barem eu știu că nu mă fac ăia albie de porci după ce plec…

–         Atunci muncește pe brânci și fii băiat bun ! Umblă frânt, uite ce palid ești !

–         Lasă că-mi revin, asta e, greu, greu, dar eu mereu mi-am făcut datoria, nu m-am uitat la oboseală, alții se duc, zbiară, dau sancțiuni și se întorc, eu nu, eu stau, explic, vorbesc cu omul, metodic, detaliat…așa-s eu…

–         Vezi să nu-ți ridice statuie !

–         Mamă am plecat, a venit mașina, și bietul șofer trebuie să fie frânt, a condus ieri jumate de țară. Vorbim diseară.

Cu diplomatul în mână, generalul Lupescu urcă în mașina de serviciu, salutându-l amical pe segentul Niță, care-i deschisese portiera.

–         Niță tată, bagă mare, o luom de coadă !

–         Trăiți dom general ! La comandament sau la minister ?

–         Minister, dar întâi oprește la prima farmacie și ia niște colebil…mama lor de ardeleni cu găteala lor grasă și pălinca lor ! Și doar le zic mereu… Tu ? Ți-ai mai revenit ?

–         Greu, foarte greu dom general !

T.D.

 

 

Un răspuns la „,, GREU, FOARTE GREU ”

  1. ioniboni

    26/11/2010 at 16:46

    Greu! Tare greu e sa nu zambesc citind ce scrii:))

     

Lasă un răspuns

 
