RSS

,, SOLDATUL GHINEA ”

25 Noi

Soldatul Ghinea

Soldatul Ghinea era realmente un fenomen, nu mai întâlnisem ca el până atunci. Circula o vorbă prin armată, tot omul se trage din maimuță, numai soldatul din…suină. Ei bine, el nu. El venea dintr-un sat  sucevean, izolat, de munte, cu oameni muncitori și liniștiți, calități care îl caracterizau și pe el. Păi țin minte, soldatul Ghinea chiar lua stagiul militar în serios, ca pe o datorie, total contrar cu ceilalți recruți, veniți cu un singur gând, s-o fenteze. Sectoare, program administrativ, de instrucție, disciplină, Ghinea mă uimea încontinu, atâta seriozitate nu credeam să întâlnesc la un soldat. Motiv pentru care  a promovat repede caporal și chiar m-am atașat de el, propunându-i ca la liberare să încerce la școala de subofițeri, era cu adevărat serios. Nici învoiri sau permisii nu solicita, l-am întrebat de ce, a zis că lui îi place la cazarmă. Mai rar așa ceva.

Veneau sărbătorile și după bunul obicei, tocmai atunci s-au întâmplat niște acte de indisciplină, ceea ce l-a îndemnat pe colonel să ordone sistarea oricărei permisii. Culmea, tocmai atunci, după vreo opt luni de armată, Ghinea a cerut și el prima permisie.

–         Tocmai acum și tu mă…, îi zic.

–         Dom locotenent, dacă nu se poate, nu-i bai…

Totuși mă hotărăsc și merg la colonel.

–         Dom colonel, vă rog, o excepție, acest om e pur și simplu minunat, garantez, e cuminte…

–         Bineeeeeeeeeeee…, zice, bine…eu n-aș garanta nici pentru mine, dar fie…fiindcă plutonul tău e bun…poftim, are cinci zile permisie.

Îl prelucrez pe Ghinea, cu drumul, cu ținuta. Pleacă. A doua zi de Crăciun, telefonul, ofițerul de serviciu, să mă prezint arestul garnizoanei, urgent, poliția militară a pescuit din Gara de Nord, azi dimineață, pe soldatul Ghinea, într-o stare…

Ajung. Soldatul la arest, cu niște ochi ce trădau o îndelungată beție, plus cu mantaua și căciula lipsă.

–         Ce-i mă cu tine…

–         Dom locotenent, am pățit-o…

–         Hai, povestești tu colonelului…mă băgași la apă…pusesem obrazul pentru tine și tu zaci beat mort în restaurantul gării…

N-a povestit nimic, colonelul nu avea chef de povești, i-a preschimbat numai cele cinci zile de permisie, în cinci de arest. Mie…doar –

–         Sper că te-ai învățat minte cu garantatul…

După ce a ispășit răcoarea, am fost curios ce-l apucase pe Ghinea. Și mi-a povestit. Ajunsese la gară cu vreo trei ore înainte, luase bilet și se întâlnise cu alți permisioniști, de, luaseră câte o bere două… Numai că…era printre puținele dăți în viața lui când bea, căldura cârciumii îl topise și adormi… Când s-a trezit lipsea și mantaua și căciula, bani ioc, trenul plecat. I-a fost tare rușine să se-ntoarcă la cazarmă, mai luat o bere, fără  să-și dea seama de bani, urmarea…militar rău platnic, au chemat patrula…și tot ce a urmat.

Eu l-am crezut. Chiar era cuminte, periculos de cuminte, pentru el. Rușinat mi-a mărturisit că de fapt nu mai intrase niciodată într-un restaurant, i s-a părut…nemaivăzut și l-a încântat… Până la liberare nu a mai cerut învoire sau permisie, s-a dus direct acasă, la munte la el, acolo nu-s tentații din astea.

T.D.

 

 

Un răspuns la „,, SOLDATUL GHINEA ”

  1. oanaclara

    25/11/2010 at 11:23

    🙂 Acolo la el la munte sunt oameni corecti, cinstiti , cu frica de Dumnezeu. Bietul om in ce jungla s-a trezit la oras!

     

Lasă un răspuns

 
