RSS

,, AUTONECROLOGUL UNUI MEGALOMAN ”

10 Noi

Autonecrologul unui megaloman

Am socotit că-i un bun mod,

Ca lângă racla cea din pod,

Să pun și acest rând semnat,

Ca să am totul aranjat.

.

Și-ntr-un moment de propriu-amor,

M-am pomenit nemuritor,

În veacuri drum de faraon,

De-o vârstă cu Tutankamon,

.

 

Iar geniul lui Aristotel,

Scai prins de mine stă fidel,

Perfectul mi-e perfectul gol,

Oglinda naște-un discobol,

.

 

Cu lumea toată la picioare,

Prea falnic Alexandru Mare,

Mister cât al Terrei mister,

De braț cu marele Homer,

.

 

Farmec și ființa-mi e, ca slova,

Râvnit ca domnul Cassanova,

Când cruciat și când ateu,

Bici crunt chiar al lui Dumnezeu,

.

 

Apostol sfânt și cânt etern,

Orfeu mișcând întreg Infern,

Înamorat shakespearian,

Muză de versuri și roman,

.

 

De nemuriri făuritor,

Da Vinci sau Appolodor,

Păstor al sufletelor foc,

Cam cât toți papii la un loc,

.

 

Cuvântul magic îmi ascult,

Iar Demostene pare mut,

Kant, Hegel, bieți învățăcei,

Or crește, că-s elevii mei,

.

 

Trecutu-l știu, de viitor…

Păi Nostradamus fu un chior,

Ioan cel sfânt ce prevestea…

Povești ! Luați Apocalipsa mea !

.

 

Înger și demon, om, strigoi,

Everest pare-un mușuroi,

Cel mult un dâmb mai mărișor,

Călcat firesc de-al meu picior,

.

 

Însuși Vezuviul cel aprins,

E doar un foc de paie stins,

Pe lângă focu-mi clocotit,

Și soarele-i un zgribulit.

.

 

Ducând precum Tezeu povara,

Mai răzvrătit ca Che Guevarra,

Charisma-i cea ce mă-nsoți,

Un guru, poate și mai și.

.

 

În panteonul de minuni,

Iat-o pe-a opta oameni buni,

Mă duc să văd ce fac străbunii,

S-a stins înc-o lumină a lumii.

.

 

Nu știu ce-a fost în mintea mea,

Atunci, de m-am iubit așa,

Dar spusă-o vreau la căpâtâi.

Acum…scuzați persoana-ntâi.

 

T.D.

 

 

 

2 răspunsuri la „,, AUTONECROLOGUL UNUI MEGALOMAN ”

  1. ioniboni

    10/11/2010 at 7:11

    Ce mananci tu?
    Prea frumos le zici.
    Le ziceti, Domnule Daniel, persoana a doua nup?:P

     

Lasă un răspuns

 
