RSS

,, O CLIPĂ-N RAI ”

05 Noi

O clipă în Rai

Iată-mă în Rai. Raiul trebuie să fie. Verde, senin și călduț. Lume multă și totuși loc destul pentru toți. Se discută, cel puțin așa-mi pare, fiindcă toți par a vorbi la fel dar parcă altceva. Cu toate astea nu-i zarvă, mai degrabă o muzică suavă ce învăluie totul. Totul, adică o grădină nesfârșită, că altceva nu văd în jur, nici case, nici alte construcții. Curios, văd și un râu, nu văd însă nici un pod dar nici că ar conta, cum și în ce fel se trece dincolo nu mă frământă deloc. Mă pomenesc vorbind și eu în acel cor. Mă știam nu prea vorbăreț și cu trac, însă aici… Nu cunosc pe nimeni, dar nici nu pot spune că fețele îmi sunt străine. Poate findcă mă privesc cu un soi de…firesc, ca și cum ai privi o apă cristalină, nici curioși, nici indiferenți, mă privesc și atât și asta mă face să simt senzația de bine, de acasă. Îi privesc și eu.

Pașii mă duc sau ne duc, nu știu, pe un drum. Un drum obișnuit ca acelea de la țară, străjuit de copaci. N-am nici o idee unde duce și de unde vine, teama că m-aș rătăci sau că aș ajunge cine știe pe unde, n-o încerc însă. Bucuria călătoriei pare să fie cea care contează și nimic altceva. Nici oboseala, setea sau foamea nu mă însoțesc. Poate fiindcă în jur totu-i plin de poame, izvoare limpezi și pajiști moi. Despre timp, ce să spun, trece, stă, nu pot ști, curios este că nu simt nevoia…temporalului, ieri, azi, mâine, nu am idee cum arată și ce înseamnă aici. Să întreb pe cineva, îmi pare inutil și fără rost.

Fără să știu cum, mă pomenesc cu râul acela fără nici un pod în spatele meu. Doar l-am zărit cu coada ochiului, că nici prin cap nu mi-a trecut să mă întorc și să cercetez cum și pe unde am trecut peste el. Am trecut și gata. Culmea că din direcția opusă niciodată nu văd pe nimeni venind, sau, mă rog, ducându-se, toți pe care-i văd par a merge unde merg și eu. Chiar și așa, fără a-i vedea din față, le știu chipurile, le știu și nu le știu, că nu pot spune exact cine sunt și cum îi cheamă. Tot ce contează e că-i știu și că nu-mi sunt străini. Dar să strig pe vreounul…nu știu dacă se poate, deoarece îi simt în permanentă comunicare cu mine și ar fi…păi n-ar fi nimic, de fapt îmi dau seama că apelarea nu există. Poate că nici nume sau altă formă de nominalizare, cel puțin între noi, cei care ne plimbăm pe acolo, călătorim, ne ducem, venim, cine știe. Poate stăm, mie îmi pare că mă mișc, cum spuneam. O fi, nu-mi bat capul deloc, oricum spațiul e prietenos, e ca acasă, mai bine.

Pentru o clipită doar, mă miră că nu văd nici bărbați, nici femei, tineri sau bătrâni, bărboși, chelioși, grași, slabi, înalți ori pitici. Nu știu, nu-i văd eu sau nu există…cert e că nu-i rău deloc. Tot ce văd sunt…ca mine sunt, și eu ca ei, și toți ca unul. Nu-s nici hohote sau chiote, dar pot spune sigur că domnește bucuria sau cu asta aș asemui starea. Posibil să fie fericire, posibil. Dacă firescul e fericire, atunci asta e. Toate mirările mă țin preț de…de ce…de un dram, că apoi…firescul… De când știu eu să cânt…singurul cuvânt ce definește ceva acolo e dintotdeauna, că particip și eu la muzicalitatea locurilor.

Merg. Fermecat. Dacă, cum, când și unde ajung nu există. Totul e nesfârșit de cunoscut și cald și firesc.  M-am obișnuit. Nu știu cât a trecut, nici nu-s curios. Dar, răspunsul a venit totuși fără să-l caut și să-l doresc. Ceasul a sunat nemilos, delimitând iar crudele hotare.

 

T.D.

 

 
 

3 răspunsuri la „,, O CLIPĂ-N RAI ”

  1. ioniboni

    05/11/2010 at 17:17

    De ce nu pot da ” like this” de mii de ori? Frumosss!!!

     
  2. daurel

    06/11/2010 at 20:46

    Frumos si…adevartat; poate cam mult verde…

     

Lasă un răspuns

 
