RSS

,, DE LA PARIS ”

20 Oct

De la Paris

Vacanța mult visată se apropia cu pași mari. Se hotărâseră cu greu dar se hotărâseră. Era prima lor ieșire în străinătate. Au zis că să nu le tot povestească alții cum e pe afară, să povestească și ei. Cum spunea Geta – M-am săturat să tot aud la x și y cum se laudă că a fost și a dres… Drept urmare s-au decis. Mai erau doar câteva zile până la ,,decolare’’.

–          Să-mi pui și fesul, ăla gros…

–          Ce ? Să nu te prind cu mizeria aia…apoi, acolo-i cald frate.

–          Unde domnule ? La Paris ? Se vede că n-ai ieșit din Buzău…

A sosit și ziua. S-au îmbarcat, după îndelungi parlamentări la checking, și-au ocupat locurile.

–          Ce canalie ! Eu fără sticla cu ceai știi că nu  pot…

–          Aici nu-i rată frate, ăsta-i supersonic !

Au găsit și hotelul.

–          Mâncăm bine și te duc la Eiffel, să vezi priveliște !

Într-adevăr, o lume nouă, alți oameni, alte priveliști, alte…

–          Geto, dă repede niște bani, trebuie să merg la baie.

–          Aici frate, în centru te găsi ? Trebuie să fie niște prețuri…mai ai răbdare…

–          Scoate banii, vrei să mă…pe mine ? , se răsti el.

S-a rezolvat, deși se vedea că-i îmbufnată bine.

–          Ei, ce zici ? Ăsta-i Eiffelu, sus cu tine, urcăm până sus !

–          S-o crezi tu că urc eu atât…

–          Are lift nene, ce știi tu…

Sus, o minunăție de panoramă. Unde mai pui că și un mic bar.

–          Geto, îți iau o șampanie ?, strigă el euforic.

Geta însă nu-l auzea. Cu mâinile încleștate de-o balustradă și cu dinții clănțănind, tremura toată. Au  coborât .

–          Om nebun, vrei să mă omori ! Știai că mi-e rău sus !

–          Bine, bine, mergem la muzeu, să vezi și tu…

Din păcate, culmea, tocmai în acea zi, închis.

–          Nu-i nimic dragă, ne plimbăm, avem ce vedea.

–          Cum să nu…o să hălăduim, poate te apucă iar baia…pe bani grei, că la măta tu numai așa…

S-au retras în cameră. Ea  s-a apucat să facă ordine, el, cu fesul în cap, sforăia dus. Săptămâna a trecut pe nesimțite. După experiența primei zile, s-au rezumat la câte o plimbare în jurul hotelului, în bombănelile ei.

–          M-am luat după tine…Paris…un rahat…

Și…casă dulce casă, fredona ea fericită, descuind ușa apartamentului. Acum, aveau și ei ce povesti din străinătate. Și povestesc mereu.

–          …scumpa, eram să leșin când am văzut priveliștea aia, de sus, ceva divin, îți spun. Apoi, Fane, romantic, a luat șampanie…da fată, aveau, acolo sus. Sau ce muzee…ce opere…ce construcții…ce măreție…păcat că a fost doar o săptămână…nu mă mai săturam…mori, nu alta…

–          Daaaaaaaaaa, cum ar zice românul mă, faci pe tine mă, nu alta, completă el.

–          Hi,hi, hi, că veni vorba, ciripea ea, să vedeți ce toalete au, ți-e drag, nu alta…

T.D.

 

2 răspunsuri la „,, DE LA PARIS ”

  1. gabriela

    20/10/2010 at 6:43

    chiar si pentru a merge la toaleta merita sa faci o excursie la Paris. Poate te incurci prin vre-un muzeu sau vizitezi Tour Effel.

     

Lasă un răspuns

 
