RSS

,, MOMENTUL ”

04 Oct

Momentul

Marele atu al lui Fănică era acela că nu avansa niciodată o idee proprie și era perfect de acord cu orice s-ar fi discutat – Da, da, sigur, așa este, cunosc… Era formula standard, non combat, prin care se făcea interlocutorul perfect, aliatul docil și cuminte a oricărei gogomănii spuse. – Fane, ieri soarele a fost albastru, doar ai văzut și tu… – Da, da, parcă…mi s-a părut și mie… Dacă, total ieșit din comun, avea o opinie contrară, o emitea doar acasă, în prezența nevestei. Pentru că, trebuie să vă spun, acasă lucrurile stăteau diametral opus, în materie e treburi domestice, Fănică era ceea ce se numește arhetipul Gică-contra. Orice enunț al Marianei era vehement combătut, înfierat, desființat, supus unei tirade de argumente menită să arunce la coșul infamiei și ridicolului orice opinie a nevestisii. – Fane, să punem și noi parchet… – Auzi, cu ce parte a corpului gândești ? Să alunec, să cad, să-mi rup gâtul…

Această antiteză a existenței sale, îl făcea totuși un tip simpatic și destul de popular. Iar ca și cuplu erau de-a dreptul haioși. Mereu li se întâmpla câte ceva tragi-comic, în momente dintre cele mai nepotrivite, la câte o petrecere sau alte astfel de momente. El le trata ca pe mici glume ale destinului, în timp ce ea le lua ca pe mici tragedii ce țin eminamente de uman. Ciocnirea publică dintre aceste două abordări făcea toți banii – Fir-ar al naibi de treabă, numai tu puteai greși drumul, tocmai acum, când trebuie să ajungem la timp la botez !, ocăra ea, un pachet de nervi. – Lasă, nu fuge ăla mic nicăieri, apoi, mai vedem și locuri noi…antisocialo,  sălbatico ! Apoi, odată ajunși, el își intra în rolul său de bun ascultător și aprobator a orice.

Acum câteva zile însă, la ziua cuiva, s-a produs o premieră care a surprins pe toată lumea. Pentru prima oară a fost auzit emițând o opinie divergentă cu a altui participant la eveniment. Nu știu cum venise discuția, mai mult în glumă, despre vin, de fapt despre butoiul de vin, ca și recipient de păstrare a licorii și a metodologiei de întreținere. Cum spuneam, moment istoric, l-am auzit – Nu, nu așa e cel mai bine… Ochii tuturor s-au dilatat, urechile s-au ciulit, gurile s-au oprit din mestecat, ceva nemaipomenit se produsese și toți așteptau cu sufletul la gură continuarea, Fane șocase asistența, opoziția lui era fără discuție momentul serii. – Butoaiele, cel mai bine se spală cu… – O fi mă Fane, dar și metoda mea e bună… – Greșești, ascultă-mă ce-ți spun… Fane continua să șocheze, prin vehemența cu care-și apăra opinia, ceva absolut ieșit din comun. S-a aprins, a ridicat vocea, a bătut cu pumnul în masă – Așa e cum spun eu ! – Bine mă, așa e, potolește-te ! – Ce să mă potolesc… Plin de nervi s-a ridicat – Noi plecăm ! și, mai mult târând-o pe Mariana, au părăsit petrecerea. Am rămas bulversați.

La câteva săptămâni, altă chermeză. Apare și Fane, perfect normal și cu obișnuitul său tonus aprobator față de orice. Se ridică să meargă nu știu unde, Mariana se apleacă și-mi șoptește – Te rog eu, nu mai vorbiți de butoaie, nu-l contrazi la astea…aici știu că…știe…de la taică-su !

Atunci, în sfârșit m-am prins ce a fost cu Fane de s-a crizat. După ani și ani, în sfârșit discuția ajunsese și pe un tărâm cunoscut de el…fusese momentul lui. Nimeni nu a mai vorbit de atunci despre butoaie, Fănică redevenise el, ascultătorul aprobator, docil și cuminte.

T.D.

 

Un răspuns la „,, MOMENTUL ”

  1. gabriela

    04/10/2010 at 17:20

    hmmm…pai avea si omul o opinie personala. Ce era asa de greu de inteles.

     

Lasă un răspuns

 
