RSS

,, DOZA DE FERICIRE ”

02 Oct

Doza de fericire

La farmacia din colț, coadă, imensă. Se aflase că acolo se dau doze cu fericire. Oameni de toate vârstele se buluceau. Opinii împărțite – Lăsați tinerii în față, au toată viața înainte, noi… – Fugi domnule, noi ce ? O viață am muncit, avem și noi dreptul la puțină… S-a creat și busculadă – Nu vă înbrânciți, e pentru toată lumea !, a răsunat o voce,… stați liniștiți la rând ! Din nou vociferări – O viață am tot făcut coada !, se lamentează un bătrân. –  Lasă că ți-a plăcut, spuneați bancuri cu Ceașcă !, râde un tânăr. Derbedeilor !, aruncă o doamnă între două vârste, – …domnu’, sunt și eu după dumneavoastră, mă duc un sfert de ceas să plătesc lumina. – Mergeți, mergeți…se mișcă ca mortu’ coada asta !

Într-adevăr, se mișca imperceptibil. – Amețitele alea la casă…se mișcă ca…ce le pasă… A apărut apoi zvonul că trebuie rețetă. – S-o creadă ei, nu mă mișc de aici, pierd rândul ! În sfârșit, iese cineva – Ai luat domnule ? Ia zi, cum se administrează,  sper că nu-s injecții, nu le suport… – E pastile, trei pe zi, o lună. – Mai au, ajunge la toți ? – Este,  este. Spiritele s-au mai calmat odată cu vestea. Atmosfera s-a destins. Doamna cu lumina, revenită, îndemna la calm și înțelegere. S-a oferit să strângă bani și să meargă după gogoși , așteptarea avea să fie lungă. S-a făcut listă – Eu…un ștrudel, că n-am dinți maică, eu două merdenele mai prăjite, eu gogoși, trei, simple. – Haideți dom’ profesor, tocmai dumneavoastră cu doctorat, luați domnule complicate, glumește cineva. Hohote de râs – Doamna, veniți și aici cu lista…iau și eu două, complexe !

Buna dispoziție cuprinsese toată coada. – Mm, ar merge o bere la merdenelele astea, avansează un tip cu barbă. – Să mor eu, termin complicata asta și mă duc…ce ziceți, facem jumi juma una la două kile ?, propune un mărunțel. – Gata nene ! Vestea se propagă ca fulgerul – Stai domnule, păi se poate…ia mai multe, doar toți stăm aci-n soare, ia colea banii, ia un bax, hai că merg și eu, nu-l poți  căra singur. A venit și berea. Doamnele, ținându-și minte rândul, s-au grupat la un ness. – Domnule, bună și berea, da…uite bătu de prânz, de când mă știu la prânz iau un deget de tărie…producție proprie, explică un bătrân. – Păi fugi tată și adă…să-ți gustăm și noi basamacu’, uite…dau și eu o fugă, să vedeți ce tulburel făcui, declamează un chelios. Și dincolo, la fete, se petrecea ceva, prea era zarvă… –  …e excelentă, se vede că-i naturală !, opina o doamnă cu coc. – Sută la sută, personal am cules  vișinele, eram să-mi rup gâtu în copacul soacră-mii, o lămurește o voce.

–          Acolo-n față…ce mai e ?, strigă cineva, – Merge…, i se răspunde de undeva. Se dezbate aprins, politică, fotbal, se aud și niște table.  – Domnu’, vă rog, ați putea…un pas doar…stați chiar în lumină…și așa acuși gata cu lumina naturală…, solicită o doamnă migălind la un goblen. – Vai, se poate…sigur…e superb, caru’ lui Grigorescu, nu ? Vin și sanvișurile, tot mărunțelul s-a mobilizat, invocând un prânz târziu, așa, la botul calului. Și tulburelul cheliosului făcea carieră, al doilea bidon de douăzeci tocmai sosise. – Cu ăsta nene, fac coadă și la elixirul tinereții, aprecia unul sosit printre ultimii la rând. – De, oameni suntem, trebuie să ne organizăm… – Ia dă nepoate mai tare drăcia aia…, îi cere cheliosul unui tinerel cu-n radio portabil, …- să auzim și noi muzichia aia. – Dom’le, ți-a ieșit un porumbel, ești genial, asta era…stai că aduc scula mea…am unele cu Nelu Ploieșteanu și Gică Petrescu, de mori, propune dom’ profesor cu gogoșile complicate.

Seara se lăsase de-a binelea, farmacia se închisese de mult, coada însă, cuprinsă într-o horă imensă, chiuia fericită. – Doamnă, îmi permiteți ? Vă răpesc pentru dansul următor… – Păcatele mele…n-am mai jucat din nouăzeci…când pică tiranul…cu plăcere ! De la balcoane oamenii priveau curioși cheful din fața farmaciei.  – Ce o fi frate ?  – Naiba să ia, cică de dimineață începu. Pe la două, cu oarece incidente la sosirea poliției, cheful s-a împrăștiat. Cheliosul, la braț cu doamna cu lumina, se auzeau deslușit – Huo tiranilor ! Furați dreptul oamenilor la fericire, bandiților ! Huoooooooo !

Dimineață, la prima oră, doamna solicita farmacistei aspirină sau ceva… –… imi crapă capul, am și-o slăbiciune așa… – Luați aspirină și vă recomand și vitaminele Happy Life, sunt foarte bune, ieri a fost omor ! , îi relata cucoana în halat alb. – Happy …rahat, a repezit-o.

T.D.

 

Un răspuns la „,, DOZA DE FERICIRE ”

  1. gabriela

    02/10/2010 at 7:18

    da…statul la coada ne-a intrat in sange, a devenit un fel de brand national. Imi aintesc de pe vremea lui Ceasca. Se punea lumea la coada si apoi intreba:” Ce se da?”. Nu conta ce se dadea. Aveai nevoie de orice. Chiar si de doze mici de fericire, diluate in concentratii infime.

     

Lasă un răspuns

 
