RSS

,, ZVONUL ”

01 Oct

Zvonul

Peste sat, precum o ceață,

Din neant s-a abătut,

Zarvă  mare și semeață.

Plec urechea s-o ascult.

.

Potcovarul, moș Ilie,

Între buze c-o caia –

Treaba-i groasă, o să fie,

Scandal, ascultați încoa.

.

Vă zic clar, că e prea lată,

Am în cârcă ani cu carul,

Nu știu vr’una mai turbată,

Zice Ghiță, cârciumarul.

.

Într-un suflet din pășune

Viu, acu’ auzii zvonu’,

N-am cuvinte a mai spune,

Sare și văcarul Onu.

.

Și eu maică tremur toată,

Mai știam eu din bătrâni…

Da asta-i prea gogonată,

Mă crucesc cu două mâini.

.

Așa e țață Marie,

Auzind am rămas prost,

Rusine de un’ să fie ?

Și Nae, șeful de post.

.

Oameni buni, dar care-i vestea ?

Curios, întreb și eu.

Să aud și eu povestea,

Pentru bunul Dumnezeu !

.

Cum ? Nu știi ? Popa Catană,

Ieri, de basme o făcea…

Pe cea zloată, în sutană,

Afumat se-npleticea.

.

Am ieșit precum tâlharul,

Ieri chiar o făcui de oaie,

Ziua lu’ Ion, morarul…

Și…mantaua mea de ploaie !

T.D.

 

Lasă un răspuns

 
