RSS

,, OS DOMNESC ”

30 Sep

Os domnesc

–          Bine mă Nelule, tocmai tu să-mi faci opoziție acolo, de față cu toată lumea ?

–          Mă Costele, de-o viață ne știm, dar nu pot s-te aud spunând prostii…de unde o scosei pe aia cu Mușatinii ?

–          Dar ce mă, știi tu că nu-i așa ? Doar sunt moldovean…

De câteva luni, Costel Mănescu avansa niște teorii conform cărora ar fi descendent direct al Mușatinilor. Construise chiar un arbore genealogic ale cărui rădăcini mergeau până în vremuri de demult, cu bunicul, străbunicul, stră…stră…stră…, chiar cu explicarea metamorfozei numelui, Mușat – Mănescu, distorsionat de o serie de funcționari oligofreni, plus vulgul strecurat mișelește, care a alterat stripea. Nevastă-sa însă râdea ironică – Ia uite cum m-am înobilat și habar nu aveam… Iar  acum și Nelu și tocmai în public îl contrase și-l ironizase – Măria Sa Costel, aduceți calul și sceptrul !

–          Pe ce te bazezi mă Nelule, când mă persiflezi așa ? Tocmai tu, care mă așteptam să mă susții !

–          Nu te persiflez, dar eu sunt ardelean…nu mă amestec în treburile Moldovei…apoi, arborele tău…e cert până la străbunică-tu…după…doar presupuneri…

–          Părerea ta ! Neavenită ! Ți-o spun franș !

Neîncrederea lui Nelu, a făcut ca o prietenie de o viață să se cam…răcească. Mai ales că, Costel acuza și o oarece invidie din partea vechiului său amic.

–          Întotdeauna prostimea a fost contra sângelui nobil ! Nelu nu face excepție ! Știu că-i e greu să accepte descendența mea, dar, n-am ce-i face, ăștia mi-s strămoșii…

Așa explica relația mai încordată cu Nelu  din ultimul timp. A cerut chiar expertiza unui  văr de-al nevestisii, profesor de istorie. Omul a cam ridicat din umeri și a zis – …posibil, a fost familie mare, cu multe ramificații…

–          Poftim domnule, poftim dovada, dacă și vără-tu aprobă, ce mai vrei ?

–          Bine Mănescule, pardon, Mușat, dute și revendică tronul, râdea Gicuța.

Pe la Crăciun vine în vizită coana Cornelia, bunică-sa, la cei 87 de ani se ținea excelent. I-a expus și ei originile domnești ale familiei și cum s-a întâmplat. Bătrâna, preocupată mai mult de niște dulciuri, nu părea s-o încerce vreo mândrie.

–          O fi maică, o fi. De alde bunicii, străbunicii lui Ilie știu că-s veniți de prin Ucraina, uite că uitai cum le zicea…că nu-i chema așa…

–          Logic ! Aha ! Mușat le zicea, nu ?

–          Măi…parcă nu…ceva mai întortocheat…

–          E, nu știi mata !

–          Apoi…îs bătrână…da Nelu cum de nu-i aci ? Domnitoru’, he he he, cum îi zic eu.

–          Ce domnitor bre ? De unde o luași  ?

–          Eee, glumeam eu, că…parcă…nu-l cheamă maică Ghica ? Familia aia mare…

După plecarea bătrânei, Costel ocăra supărat.

–          Ce ți-e și  cu bătrânii ăștia creduli…orice lichea pe care-l cheamă nu știu cum…gata, a fost…

Glonț, a sunat la ușă la Nelu.

–          Ascultă stimabile, chiar dacă te cheamă cum te cheamă, tot un iobag rămâi ! ’Ți-ai dreacu de impostori !

T.D.

 

2 răspunsuri la „,, OS DOMNESC ”

  1. gabriela

    01/10/2010 at 3:58

    ce ti-e si cu domnitorii astia! Si cu arborele lor genealogic! 🙂

     
  2. coramica

    09/10/2010 at 17:54

    Da, am o fosta colega care a avut un iubit evreu, era sus si tare cu evreii, acum are unul jumate ungur si monarhist, ala si-a descopwerit os de print si gata si ea, os delicat de printesa. Statea candva in orasul meu tipa, atunci era mare ortodoxa , acum s-a transformat, mare catolica. Nici ea nu stie ce mai e acum.

     

Lasă un răspuns

 
