RSS

,, INCOMPATIBILITATE…”

06 Sep

Incompatibilitate

Divorțul a fost doar o problemă de timp. O chestiune iminentă care nu a mirat pe nimeni. Erau doi  copii buni, dar incompatibili de la bun început, în ciuda amorului real care i-a îndemnat să facă pasul. El, absolvent de Filosofie, fire boemă și liniștită, pasionat de lectură, își petrecea mai tot timpul în bibliotecă. Ea, absolventă de Finanțe – Bănci, era mai tot timpul în mișcare, clienți, slujba, asta-i meseria. Sau, dacă vreți, ea cu Filosofia, el cu Finanțele, eu nu mă supăr. Se ciondăneau des, ea voia să mai iasă seara în cluburi, la cinema etc, el tocmai seara lucra mai cu spor. Sau invers. Prin urmare, azi așa, mâine așa, căsătoria nu-i ceva ireversibil, au hotărât de comun acord să-și redea unul altuia libertatea.

Totul a decurs civilizat, lucrurile s-au aranjat echitabil. Acum, de partea sentimentală nu mă întrebați, eu povestesc doar ce știu.

–          Lasă mamă, ce rost avea să vă chinuiți…, îl încuraja mama sa.

–          Tu să fii sănătoasă tată, e un băiat extraordinar, dar dacă nu vă potriviți…, o mângâia tatăl.

Fiecare și-a văzut de drumul său. El a obținut în mod strălucit doctoratul și a fost numit lector și șef de catedră la Universitate. Ea, ambițioasă și sclipitoare în domeniul financiar și-a deschis propria firmă de consultanță, ajunsă una dintre cele mai renumite în domeniu. Sau invers, cum spuneam. Familia fiecăruia avea motive temeinice de mândrie, doi tineri realmente străluciți.

Un singur lucru totuși mai trebuia pentru ca totul să fie cu adevărat perfect. Fiecare familie își dorea măcar un nepoțel, lucru care presupune însă o căsnicie. Ori nici el, nici ea nu aveau pe nimeni, cel puțin așa spuneau.

–          Lasă tată, nu-ți fă griji, când o fi să apară alesul, apare el…

–          De însurat nu-i greu mamă…apare ea Cosânzeana…

Chiar așa, între noi fie vorba, asemenea argumente sunt de necombătut, mai ales când cel care le invocă este asemenea tinerilor noștri. Cu asta se linișteau și părinții. Timpul însă trece, nu stă pe loc, azi schimbi prefixul, mâine a mai trecut un cincinal și cu tumultul zilelor noastre nici nu-ți dai seama când nu mai ești atât de tânăr. Și tot așa, pe nesimțite disensiunile, mă rog, vorbăria părintească s-a acutizat.

–          Mamă, nu poți sta așa ca un pusnic toată viață, ce Dumnezeu…

–          Eu tată nu te pisez, dar omul de asta trăiește, să aibă o familie, un copil…

În această notă și realizări profesionale de excepție, anii au trecut, vreo cincisprezece cred. Părinții amândurora se împăcaseră. Celibatul e și el în legile omenești, își spuneau, cu oarece mâhnire ce-i drept. Într-o zi, mama lui sau tatăl ei, cum vreți, a căzut la pat, diagnostic – o boală nemiloasă, prognosticul medicilor era rezervat, două luni, cel mult… S-a gândit și s-a hotărât.

–          Mamă sau tată, vreau să-ți prezint jumătatea mea, m-am hotărât… Puțin jenată sau jenat,  a povestit totul – Știi…noi chiar dacă atunci…am rămas împreună, ne iubim, mereu ne-am iubit !

A doua zi el a cerut-o în căsătorie sau invers, dacă vreți. S-au căsătorit imediat. În mod miraculos și diagnosticul medicilor s-a infirmat. Cresc nepoți, s-au mărit deja. Nepoții.

T.D.

 

3 răspunsuri la „,, INCOMPATIBILITATE…”

  1. gabriela

    06/09/2010 at 5:20

    frumos. De cele mai multe ori in viata, prima alegeree cea mai inspirata.

     
  2. VirtualKid

    07/09/2010 at 3:50

    Tatal meu a murit pe un pat de spital, avand sub perna doua imagini listate pe o imprimanta, in graba. Erau primele fotografii ale mepotului sau, nepot pe care nu a mai apucat sa-l vada niciodata. El a avut copii foarte tanar, eu nu.
    Cel mai probabil, nici eu nu am sa mai apuc sa-mi vad nepotii.
    Mai devreme sau mai tarziu, vine factura pentru toate alegerile noastre.

     

Lasă un răspuns

 
