RSS

,, CLIPE GRELE ”

01 Sep

Clipe grele

–          Lasă-mă mă că-s frânt, nu dorm de trei nopți, sunt bulversat, cu înmormântarea lu’ tata, m-a dat peste cap, sunt întors pe dos.

–          Nicule păi eu nu știu ce înseamnă, lasă-le încolo de hârtii că le fac eu, stai liniștit, ești terminat, se vede, nea Mișu…ehe, nici acum nu-mi vine a crede, mai rar așa om.

–          Ce să-i faci, asta-i viața, m-a trăsnit drept în moalele capului ți-o spun.

–          Cum mă, eu nu știu…

–          Nu-i vorbă n-am chinuit cu el, prin spitale, să zacă, dar m-a terminat. Mă cheamă femeia aia care-l îngrijea, mă rog, mâncare, curat, spălat, îi dădeam câteva milioane pe lună. Zice că bătrânul vrea preot să se spovedească, vezi…știa. La nici o oră după ce se duce popa, el zice – Tată, eu mă duc… Femeia avea lumânare, i-a aprins-o, s-a dus uite așa, ca și cum ar adormi. Am avut noroc mă cu femeia asta, s-a ocupat de tot, știa ce și cum trebuie, ea a aranjat la capelă, ea cu firma de înmormântare, cu pomana, tot, eu numai i-am dat banu’.

–          Ehe…e mare lucru…

–          Nu-i vorbă, mă descurcam, da’…na. Înmormântarea m-a terminat, m-a devastat efectiv…

–          Eu nu știu…momentele astea…trebuie să fii de fier să nu te termine…

–          Ce fier mă, am zis că pic și eu acolo-n groapă. Lume multă a fost, puhoi, știi că el era om de lume, sociabil. Unii realmente plângeau…

–          Îmi închipui, tare aș fi vrut să-l petrec și eu, da’ știi, chinui cu soacră-mea, cu picioru’…

–          Da. În fine, când i-a pus capacul a fost momentul când am zis că leșin, că mă duc și eu…

–          Știiiiiiiiu, atunci e cel mai greu…

–          Vin ăia, bat capacul – Tăticuțul meu, tăticuțul meu de ce ai plecat…

–          Parcă eu nu tot așa la taică-miu…

–          Taci mă și ascultă, îl întreb pe om – Care tăticuțu’ dom’le ? La care el – Da’ dumneata cine ești, nici pe tata n-am voie să-l plâng ? Să mă prăvălesc în groapă mă nu așa, sunt neom de atunci. Ce figură să-mi facă ! Putea să-mi zică – Tată, vezi că mai ai un…Înțelegeam, doar știi, a fost om de lume… Sunt praf, ți-o spun.

T.D.

 

Un răspuns la „,, CLIPE GRELE ”

  1. coramica

    01/09/2010 at 10:15

    Ei, acu, ce nu afla omul/ Asta e!

     

Lasă un răspuns

 
