RSS

,, MAGAZIA DE EFECTE ”

22 Aug

Control

Prunescu, se știa, era omul dracului, n-avea mamă, n-avea tată. Când venea ăsta în control nu exista protocol, nu exista nimic, decât documentele și magazia. Păi pe câți nu a nenorocit ăsta, și acum mi-l amintesc pe plutonierul Mușat, pentru patru perechi de bocanci era să facă pușcărie săracul. L-a mutat la Roman. Era fiară ăsta, dacă o pereche de ciorapi lipsea, ți-i găsea, ți-i imputa, puteai s-te dai de-a dura. Ce s-te înțelegi cu el, ce să completezi lipsa, lucra ca la procuratură, proces verbal de constatare a pagubei și pac, pe tobogan, la eșalonul superior. Și s-te ții tată, mustrări și pedepse disciplinare, ca la Verdun. Dar pe ăla, cu un sac de ciment și trei pături lipsă…mamă Doamne…am zis că-l zboară, că-l înebunește. Vă spun, o fiară, bestie.

Așteptam și eu controlul anual. Știam că-i în concediu Prunescu, zic…bucură-te de el, cu toată familia. Când, cu trei zile înainte, pică bomba. Apetrei, ăla de trebuia să vină, face o criză de lombosciatică și…îi strică ăștia concediul lui Prunescu, să mi-l trimită pe cap. N-aveam belele, doar v-o douăj’ de metri de cablu telefonic, făcuse cumnată-miu o reparație…zic ia mă, la o rolă de o mie de metri, dracu’  măsoară… Doar dacă nu-i Prunescu… În fine, poate nu l-o ajunge capul să măsoare atâta amar…îl apucă Crăcicunul p-aci, o mai avea și pe alții să-i frece.

Și vine. Ce să zic, o săptămână mi-a mâncat ficații. Păi câte nu-s într-o magazie de companie, ciorapi, izmene, șireturi, gamele, bocanci, centuri…ehe, și câte și mai câte, doar naiba le mai știe… La mână le-a luat pe toate, până și nasturii, zic în gândul meu, să dea Dumnezeu să faci cataractă ca bunică-mea de la împletit… Și o vorbă nu scotea, număra și confrunta cu opisul. Cât era ziulica de lungă. La cinci, șase plecam de la cazarmă. Așa ceva n-am văzut. N-a găsit nimic. Dar, ajunge la nenorocita aia de rolă. Zice – Domnul plutonier…n-am reținut numele, cum facem ? O întindem…sau…vorbim cinstit  ? Că…tot aia e…mă cunoști… Zic – Dom’ colonel…crecă-s câțiva metri…așa am luat-o și eu în primire,  cam v-o douăzeci. El – Așa, vezi…trecem treizeci, să fim siguri…așa…asta e, lipsă trei…zeci me-tri ca-blu telefonic. Semnează procesul verbal, în clar…așa…Tănăsescu, Tănăsescu te cheamă ? Da, zic eu,  plutonier Tănăsescu Florinel… El face – Nu …ești rudă cu…domu’…Tănăsescu, nu ? Zic- Sunt dom’ colonel, cum să nu fiu, e tata. Și numa ce-l văd că rupe procesul verbal, îmi întinde mâna și face – Domnule plutonier felicitări, dacă toți ar avea gestiunea ca a dumitale, armata asta chiar ar merge ceas !

Am rămas buimac. Abia la o săptămână, ba chiar două, să aflu că generalul Tănăsescu Nicolae fusese numit la comanda diviziei noastre. Să-i dea Dumnezeu sănătate. Și tata e bine după operația de prostată.

T.D.

 

Un răspuns la „,, MAGAZIA DE EFECTE ”

  1. costi

    23/08/2010 at 7:20

    🙂

     

Lasă un răspuns

 
