RSS

,, SOCIALU’ ”

21 Aug

Socialu

Mitru și Găman, cu gurile uscate și buza plesnind de o țigară așteaptă pe scările primăriei, înfrigurați, socialu’.  Înjură pe tăcute viceprimarul care nu mai apare cu cheile, să deschidă. Și-au lungit gâturile déjà privind în lungul șoselei.

–          Vine !!! – alarmă falsă însă, era Ghiță a lu’ Borangic, seamănă la mers. Le-a dat binețe, l-au înjurat în gând –’ Tu-ți  pe măta de strâmb, acu’ ți-ai găsit…

–          Unde o fi băi nene ? De alaltăieri trebea bage socialu’…

–          Eu nu mă mișc d-aci până nu vine !, avertizează Mitru. Deja am la Cioricanu patru jumăți de Unirea, șase de rom, pe caiet…

–          Stai bine, eu nici nu mai știu…

Se alătură și Guță, și el tot după social.

–          Ce mă, n-a venit ?

–          Da ce bă, tu crezi că stăteam aci ca proștii ?

Bate de douășpe și nici o mișcare. Cioricanu trage grilajul cârciumii, merge la masă.

–          Bă, voi când aduceți ce aveți la caiet ?

–          Stai domnule să vină ăsta…nu vezi că parc-a intrat în pământ…

În sfârșit, în sfârșit, se zărește. El e…dacă n-o fi iar strâmbu’ lu’ Borangic…nu, e vicele.

–          Hai dom’ vice că murim aci !

–          Ce-i mă, ce-i cu voi aci ?

–          Socialu’ …

–          Bă, voi n-ați citit ce scrie pe ușă ? De două săptămâni pusei anunțu’, ce tot mă’…

Mitru, Găman și Guță, cu gurile uscate și ochii bulbucați … –  ,, Guvernul, ca urmare a re…rect…ificării bug…getare, a si…si…stat, pe o perioadă nede…derminată ajutorul social…’’.

–          Păi…și noi ce facem dom’ vice, cu Cioricanu ?

–          Păi…luați o pauză !

În aceiași zi Guță s-a autodenunțat la poliție ca fiind autorul furtului de găini de la mătușa Frăsina, Găman coautor, iar Mitru cel care a plănuit totul…

–          Hai mă, dă-i dreacu’, nici la țară nu mai e de stat…

T.D.

 
 

Un răspuns la „,, SOCIALU’ ”

  1. daurel

    21/08/2010 at 7:22

    Fain; i-au tras clapa carciumarului…

     

Lasă un răspuns

 
