RSS

,, ȘOFERI VS. PIETONI ȘI VICEVERSA

12 Aug

Intoxicări

Intoxicarea și instigarea, venite din partea mass mediei, la adresa societății, continuă să-și facă  cu mare succes bolnăviciosul efect. După învrăjbirea categoriilor sociale vis a vis de pensii și salarii, mai corect spus o amplificare a învrăjbirii venită din direcția guvernanților, după distorsionarea și exagerarea masivă a multor realități, nicidecum atât de ,,incendiare’’ pe cât sunt prezentate, acum a venit și rândul învrăjbirii pietonilor contra șoferilor și invers. Totul dintr-o lipsă crasă de profesionalism și datorită goanei iresponsabile după rating, cu orice preț sau efecte.

Acum, în trafic există abateri grave atât din partea șoferilor, cât și pietonilor. Vedem zilnic demenți gonind nebunește, dar și pietoni de-a dreptul sinucigași, parcă, căutând nenorocirea. Scenariul, premiza sunt create și iată o scenă, văzută azi dimineață, sută  la sută creația mediei.

Un individ traversa pe la vreo 20 m de trecerea de pietoni, relaxat și fără griji. O mașină, cu viteză minimă, oprește, evident, în dreptul omului, chiar dacă traversa aiurea. Individul, ce face…vine și începe să bată cu pumnii în capotă, urlând invective și arătând insistent trecerea de pietoni, aflată, cum am zis, la 20 m cam, nemulțumit că șoferul îl somase întâi, cu un claxon scurt, doar traversa aiurea. În fine, fraza de final a pietonului m-a convins cine-i de vină, în bună măsură, pentru atitudinea sa  – ,,Futu-vă-n gât, aveți mașini, ai ? Vedeți voi pe dracu, vă rupem, suntem pă voi băăăăăă ! Chem televiziunea, să vezi ce m…e îți iei, ăia e cu noi bă, ăia ține cu noi, boule !’’.

No comment ! Deși individul era pasibil de sancțiune, îl durea-n cot, lui tv-ul i-a spus clar – jos șoferii ! Și nu e un caz izolat, e o stare de spirit indusă de media, care, din pricina unor descreierați, tinde să generalizeze conduita teribilistă de la volan, cât și nesimțirea fățișă a multor pietoni, care, ostentativ merg ca melcul, vociferând și înjurând la adresa șoferilor.

În acest fel, cel din spatele volanului vede în pieton un dușman și viceversa. Asta cultivă mass media, de dragul discuțiilor viscerale, care aduc rating. Eu n-am văzut vreo discuție cu accent pe respectarea strictă a regulilor și pe respectul reciproc șofer-pieton. Deocamdată se cultivă – ,,Fir-ați ai dracu de nenorociți cu mașini ! sau Fir-ați ai dracu de pietoni nesimțiți !’’, în funcție de vreo întâmplare de moment care, prezentată, face audiență.

T.D.

 
 

Un răspuns la „,, ȘOFERI VS. PIETONI ȘI VICEVERSA

  1. oanaclara

    12/08/2010 at 16:52

    Am intalnit si eu pietoni din acestia. Mi-e groaza sa merg la Braila , de exemplu. Aia nu nimeresc trecerile de pietoni aproape niciodata desi, crede-ma ca sunt destul de dese. Nici cu galatenii nu mi-e rusine. Mi s-a aruncat unul in fata masinii si , dupa ce am franat sa il evit a inceput sa ma injure. M-am uitat la el , l-am lasat sa termine de injurat ca nu mai pleca din fata masinii, apoi i-am zis calma ca ami bine il calcam, asa tacea. A ramas perplex pentru cateva secunde,apoi a plecat.
    In trafic prioritate are cine e mai smecher. De obicei taximetristii si persoanele mai colorate din nastere si cu masini scumpe. Se pare ca asta e un fenomen general in Romania.

     

Lasă un răspuns

 
