RSS

,, FLOARE, DOVLEAC…”

03 Aug

Floare și dovleac

,,Semiiiiiiiiiiiiiiiiiințe băieți, semințeeeeeee buuuuuuuuune băieți !  ‘’. Și acum îmi amintesc de țiganca cu două tăgârțe, una ,,de dovleac’’ și una ,,de floare’’, înfiptă pe un scăunel în colțul străzii și momind trecătorii cu scuipătoare de floare sau dovleac. Copil  fiind, m-am supărat când mama mi-a interzis să cumpăr, îmi zicea că le stropește cu pipi în loc de sare și apoi că e urât să mănânci semințe pe stradă. Totuși, argumentele n-au avut chiar efectul maxim și de trei lei, țiganca îmi răsturna în buzunar trei măsuri din alea, un pahar cu rol de oca. Singurul căruia mama semințelor nu-i măsura cu ocaua era milițianul sectorist. Ăsta-și burdușea singur și pe gratis buzunarele din traistele pirandei. De, organ…partea leului. Ce-l mai invidiam ! Și gumă cu surprize lua, bănuiam că trebuie să aibă mii de surprize acasă.

A venit ’89, au apărut semințe  la pungă, eu am făcut apendicită, m-am lecuit de ronțăit, a dispărut și țiganca. Din colț, că trăiește și acum, o mai văd, după aspect s-a reprofilat pe alt gen de comerț, pare prosperă. Și fostul milițian a dezbrăcat haina imediat după revoluție. A prosperat un timp cu o consignație și un dozator de suc, apoi cu blugi, apoi și-a pus cercel în ureche, ghiul, actualmente are și chică și un tatuaj stângaci cu un nud. Și evident semințe, sparte zgomotos în fața blocului cu bere, politică și table. Că tot le zicea tablagii pe vremea țigăncii cu floare și dovleac gratis pentru organul în exercițiul funcțiunii contra dușmanului de clasă.

Ăsta precis a nimerit din alea cu salinitate…de zicea maică-mea, prea a rămas, atât dependența, cât și…o șocantă aderare la valorile pirandei cu – semiiiiiiiiiiiințe băieți…, el coboară și strigă în eter – hai băăăă, care te fac o tablă…

T.D.

 

2 răspunsuri la „,, FLOARE, DOVLEAC…”

  1. daurel

    03/08/2010 at 5:06

    Rromii erau unii informatori, altii martori in inscenarile puse la cale de militie; cred ca si acum colaboreaza, comploteaza…

     
  2. oanaclara

    03/08/2010 at 5:20

    Bine ca a renunta la uniforma, altfel cine stie cum ajungea! Nu de alta dar se pare ca avea un caracter extraordinar , dar nu in sensul bun al expresiei. 😀 Uite un coleg de-al lui:

     

Lasă un răspuns

 
