RSS

,, CHINA NU-I A MEA, NU-I A VOASTRĂ, EA E A…”

31 Iul

comedie

Noi românii avem umor, nu-i nici un dubiu, de jos și până la cel mai înalt nivel. Mă rog, diverse forme de umor, de cele mai multe ori de situație, descrețim, aproape involuntar frunțile. La asta m-a dus cu gândul vederea lansării brandului de țară la expoziția de la Shanghai. Am râs cu lacrimi văzând chinezi costumați în Ștefan cel Mare, cu coroana de carton a Moldovei pe cap, neștiind ce-i cu ei și chinezoaice cu peruci blonde făcând pe-a zânele mioritice !

Un khitsch de proporții și de prost gust, însoțit de perlele ministrului turismului, potrivit căruia cultura română și cea chineză sunt, nici mai mult, nici mai puțin, foarte asemănătoare și chinezii ne sunt aproape frați. Să pici de râs, nu alta. Micii chinezi costumați în voievodul moldav, semănau mai degrabă cu tătarii cu care acesta s-a luptat, iar micile zâne cu fetițele contemporane de pe centura orașului lui Bucur. Totul mustea de istorie și cultură, menit să atragă hoarde de turiști aici, să-l vadă pe Ghinghis-Han de România bând palincă de Bihor la pet pe plajă la Mamaia, totul după ce răzeșii au pârjolit voit țara în calea turistului cotropitor… Mă mir că n-au adus și vreun Dracula cu ochi oblici care să alerge setos zânele, le-a scăpat, o fi fost buimac neuronul de la turism din pricina fusului orar și a uitat de bampirul făcut celebru, culmea, nu de noi, ci de un britanic.

O comedie fabuloasă, mă întreb  cine a regizat tot acel ghiveci oriental, care a făcut deliciul, cel puțin al nostru, că străini nu s-au înghesuit neam să vadă minunățiile carpatine, cu iz de grădină babiloniană. Apoi, a mai venit toată zarva asta cu logoul, se pare că o firmă spaniolă a tratat contractul cu turismul românesc cu partea dorsală, furnizând un element grafic neexclusiv. Dar, se încadrează în scenariul general, nimic de-a mirării, așa promovare și turism, așa servicii, doar se uită  și străinii cu cine au onoarea. Să verifice careva din minister sigla aia, ioc, mă rog, poate de jenă n-a făcut-o, o fi fost frunza Evei, pardon a doamnei…

Asta e, tradiția e totul la noi, nu ne abatem nici morți. Ca și alte parodii de campanii de promovare eșuate lamentabil în hohote de râs, cu imnul, cu țara tuturor posibilităților, cu Dracula parc, cu zebre la Casa Poporului etc, și aceasta pare să întrunească toate condițiile unui eșec răsunător.

Jalnic, nici măcar cu bani moca de la UE, nu suntem în stare să facem ceva de calitate, barem la nivel de reclama. Dar, probabil că Dumnezeul turismului există și nu a lăsat să mințim lumea cu ceva ce nu avem, condiții de turism. Dacă chinezii au Orașul Interzis și Marele Zid, noi avem turismul interzis și marele haz.

T.D.

Anunțuri
 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: