RSS

,, BRAND DE ȚARĂ – BASMELE ROMÂNILOR ”

30 Iul

Micro, macro…

Se  discută mult, diversificat și amplu pe marginea situației actuale, a posibilelor soluții și a tarelor societății românești. Se spune – jos corupția, evaziunea, sus reforma sistemului bugetar, suplețea și descentralizarea, huo birocrația și hârțogăraia etc. Lucruri reale, numai că…toți discută la nivel macro, toți le numesc, dar nimeni nu merge la concret, la țintă, să concretizeze ceva. A vorbi generic e coloana vertebrală a discursului oricărui politician, planuri, strategii generaliste, dar, din păcate fără metodologie de aplicare reală. Ca și gulguta premierului, cu adunarea bonurilor fiscale, ca omul să le predea la sfârșit de an și va primi nu știu cât. Sună bine, dar cine numără și însumează saci de bonuri, când pentru o ștampilă îmbătrânești la ghișeu ? De la macro la micro e drum lung și  anevoios. Se pare că politicul gândește ca în bancul ăla socialist – cum putem trece de la comunism la capitalism ? Cu avionul…

Totul seamănă cu un curs de economie politică, unde profesorul explică teorii generale, iar studentul cască. Sau cum ai vrea să combați șuții de buzunare cu  Strategia de Securitate Națională… Apare  unu, explică macroeconomie,  cifre de neînțeles, măsuri, soluții etc – trage și concluzia – lucrăm ca la carte. Ieși pe stradă, te izbești de evaziune ca-n codru, de șpăgăraie, de birocrație, de sistemul greoi – care carte ? Și brusc te luminezi – stai domnule că ăștia fac doar teoria generală a ieșirii din criză, nu și implementarea ei, aia e cu totul altceva. Se face un soi de management fără manageri, principiile le poate învăța pe de rost oricine, mai puțini le pot aplica.

Asta aud zilnic – trebuie să…, e necesar să…, se impune să… – de acord, dar ai senzația că guvernanții sunt acolo doar să constate și să elaboreze teorii sterile pe marginea constatărilor, că soluții…fie rămân la nivel declarativ, fie…se aleg unele parcă pro-criză.  Sincer, mi s-a luat să aud diverși oameni explicând doct care-i treaba și care-i secretul și cheia unei macroeconomii stelare, când microeconomia e fie inexistentă, fie evazionistă. Dar, sigur, e mult mai ușor, și pari și mai deștept vorbind în termeni macro, dă și bine…asta e, apetitul autohton spre spus povești.

I-aș invita pe acești ,,macroeconomiști’’ și ,,macro…ce doriți dvs.’’, doldora de soluții, să o ia treptat, de la simplu la complex, de la realitatea aprozarului din colț și a concretului de jos, la…economia mondială, așa-i cinstit și sănătos, cred eu, păi se poate?, tu parlamentar imberb vorbești ,,macro’’, ne reciți din economiști de Nobel, când aici, jos, prosperă ilicitul și bunul plac  ? Și uite așa ,,micro ’’  merge nestingherită mai departe, adică corupție, evaziune, birocrație etc, că de…acolo nu merge cu teorii… Cum revenim cu picioarele pe pământ de la macro la micro ? Păi, cred că răspunsul e încă valabil, tot cu avionul…

T.D.

Anunțuri
 
 

2 răspunsuri la „,, BRAND DE ȚARĂ – BASMELE ROMÂNILOR ”

  1. daurel

    30/07/2010 at 9:49

    Numai sa nu se prabuseasca avionul…;ca tot pe noi ne costa…

     
  2. oanaclara

    30/07/2010 at 17:35

    😀 Chiar ma intrebam cand vei trata in stil propriu problema bonurilor de casa. Si mie imi pare o idee stupida. Cine sta sa contabilizeze atatea bonuri de casa? Cine e nebun sa le adune? In afara de asta , nu stiu daca ai constatat ca unele se sterg in timp, deci nu ar rezista 12 luni.

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: