RSS

,, DRAGOSTE DE CARTE…”

25 Iul

Dragoste de carte

Undeva, într-un sat, un om avea doi copii. Cel mare, cu multă dragoste spre a învăța carte, cel mic, mai puțin. După un timp, nevasta îi reproșează soțului că tratează diferențiat pe copii, cel mare, când lua accidental câte o notă mică era aspru dojenit, celălalt, deși avea note slăbuțe, mai blând. Omul a răspuns că dacă cel mare poate, e păcat să nu fie întâiul în clasă, cel mic, e păcat să-l chinuie dacă atâta poate.

Timpul a trecut, cel cu drag de carte și-a urmat studiile, ajungând om important, în orașul X. Fratele său a rămas la casa părintească, la munca pământului. Într-o zi, venit în vizită, primul are o discuție mai aprinsă cu tatăl, care îi spune –

–          Să nu-mi vorbești așa, te-am purtat…ai învățat carte…

–          Am învățat singur, nu m-ai învățat dumneata, răspunde fiul și pleacă val vârtej.

,, Hm, auzi la el, nu l-am învățat eu…’’, rămâne gânditor tatăl.

Seara, fiul cel mic, sosit istovit de la munca câmpului, gândește cu voce tare –

–          Of, dacă mă dădeai și pe mine…dacă mă-nvățai, nu rămâneam la sapă…

,, Hm, auzi și la ăstlalt, nu l-am învățat eu… ’’, își spune iar tatăl.

În pat, nevasta îi spune bărbatului –

–          Vezi…când îți spuneam…trebuia să tratezi la fel copiii…uite acum cum îți zic…

–          Femeie, acum realizez, copiii noștri sunt proști tare, ăsta mic voia azi să-I fi despicat eu țeasta și să-I fi băgat știința cu lopata, ălălalt, deși e învățat, vrea să zică că așa s-a născut…stinge lumina, unde nu-I creier, degeaba carte…

T.D.

 

3 răspunsuri la „,, DRAGOSTE DE CARTE…”

  1. gabriela

    25/07/2010 at 11:34

    mi-a placut povestirea. E cu invataminte. Parintii, indiferent ce vor face, nu-si vor putea multumi odraslele. Copiii mereu vor crede ca ar fi putut avea alte sanse intr-o alta situatie. Si mereu vor da vina pe nereusitele lor din viata pe parinti. Sunt singurii care nu le poarta pica.

     
  2. coramica

    25/07/2010 at 12:04

    Da, pai asa e, omul in sine nu e multumit niciodata

     
  3. oanaclara

    26/07/2010 at 14:00

    Parintii au facut cum au considerat ei ca e mai bine. Parerea mea ca fiecare om isi alege de fapt singur drumul pe care il va strabate in aceasta viata. 🙂 Degeaba cel care n-a avut dragoste de carte ii reproseaza tatalui ca nu l-a scolit…ar fi trebuit sa vada ce face fratele lui si sa ii urmeze exemplul. Bineinteles ca tatal, vazand ca unul din fii iubeste invatatura, a investit in el.

     

Lasă un răspuns

 
