RSS

,, O TRAGEDIE INEXPLICABILĂ… ”

02 Iul

Liniște…

Tributar unui sistem de inginerii financiare extrem de sofisticat și solicitant, Burdușescu se hotărâ să vândă. Tot. Casa de la Mogoșoaia, cea de la Poiana Țapului, apartamentul duplex din centru, mașina 4×4, ferma de bovine din satul său natal, fabrica de lactate și firma de materiale de construcții. ,,Ducă-se dracului, copii n-am, nevastă n-am, alerg ca nebunu din bancă-n bancă… Am cu ce trăi, un apartament cu două camere e suficient, liniște și relaxare…am alergat destul…ducă-se naibi toți…când mă plictisesc, voi călători…’’.

A dat sfoară-n țară, anunțuri, cunoscuți, relații, că slavă Domnului avea destule, prin toate instituțiile. ,,Ce ai mă, ai înebunit, ce-ți veni ?’’.  Uite așa îl întrebau toți. Chiar oameni sus puși, de la partide, au rămas muți ,,Păi se poate domnu’ Burdușescu, ne lăsați așa ?’’. Să nu mai zic de senatorul Arivescu, aproape plângând l-a trezit la unu noaptea ,,Mă Gicuță, fără tine sunt distrus, ce-ți cășună așa ? Cum s-te retragi, doar nu mă lași baltă cu toate proiectele…’’. Plus o droaie de secretare ,,Nene Gică, pe noi cui ne lași ?’’.

Cum se vede treaba, nu era atât de ușor. Nu se gândise la aceste aspecte. Parcă avea remușcări, a pus pe jar bieții oameni… Și totuși, era ferm hotărât ,,M-am săturat, mi-a ajuns, fie ce-o fi, am și eu dreptul la liniște, fără telefoane, contracte, credite, întâlniri…’’.

În sfârșit, un cumpărător italian s-a ivit, era  încântat de fermă și fabrică, nu-i vorbă, totul era farmacie și mergea brici. Afacerea cu construcții, profitabilă, își găsi și ea repede client. Ca și apartamentul și casa. Mai erau de îndeplinit simple formalități scriptice și Gică Burdușescu își vedea visul cu ochii, liber de orice încrengături financiare, liber să stea doar la tv, simplu telespectator. Se și vedea întâlnindu-se amical, în afara afacerilor și altor interese, cu cunoscuți vechi și vorbind de fotbal și etc.

Se hotărâ să-și sune…mă rog, cunoștințele și să le spună ,,A fost o plăcere să colaborăm, eu m-am pensionat…mă retrag…’’. Așa a făcut ,,Să trăiască domnul secretar de stat, Burdușescu…a…ați auzit…voiam…sigur, revin altădată…’’. Hm, ciudat, erau la cataramă…i s-a părut că la expediat… ,,Ia să-l sun la partid pe…alo, cu respect domnu președinte, Burdușescu…a, sunteți în ședință…da, revin…’’. Ei drăcie, ăsta îl lăsa baltă și pe D-zeu…,,Ciudat…’’, își spuse, oarecum gânditor. Tocmai vorbea cu avocatul ultimele detalii, când, senatorul Arivescu, la telefon, cam agitat ,,Gică, te-am rugat, te-am implorat, știi doar, nu-i frumos să ne lași așa… Ca prieten te-am sunat să-ți spun, ăștia-s în drum spre tine, fiscu, garda, vor să verifice tot, să purice tot…suspectează nu-ș ce evaziune, da ești curat…hai, baftă, nu se poate așa domnule… !’’.

Trei zile mai târziu, în toiul controlului, Nelly, secretara, la găsit pe Gheorghe Burdușescu, prosper om de afaceri, spânzurat în biroul său. Ce l-o fi apucat…s-au întrebat toți. Arivescu, la căpătâiul mortului, a fost auzit șoptind îndurerat ,,Păi bine Gicuță, se poate să ne părăsești așa…’’. Dar nenea Gică realizase, altfel nu se putea…

T.D.

 

3 răspunsuri la „,, O TRAGEDIE INEXPLICABILĂ… ”

  1. gabriela

    02/07/2010 at 10:26

    interesanta povestire. Dupa ce intri intr-un sistem, nu mai poti iesi, decat pe lumea cealalta.

     
  2. gabriela

    02/07/2010 at 10:41

    E adevarat. Si din pacate nu putem face nimic sa scimbam asta.

     

Lasă un răspuns

 
