RSS

,, ATELIER DE REMANIAT CIORAPI ”

05 Iun

Refresh…

Ciorapi. De diverse culori. Mai închiși, mai deschiși. Mai groși sau mai subțiri, mai lungi sau mai scurți. De sezon, mai călduroși, mai răcoroși. De ocazii, de casă, de sport. De fițe, de firmă, împletiți de bunica, mătușa sau de soacra. De pantofi, de ghete, de sandale, de adidași, de cizme de cauciuc.

Toți puși în sertarul pentru ciorapi, unde bagi mâna și extragi perechea pe care o consideri potrivită. Îi porți, îi speli, îi porți iar și…într-o zi constați că-s rupți, compromiși. Îi arunci. Sau poate nu, poate se mai cârpesc… Se cârpesc…dar…tot nu mai sunt ce-au fost, tot parcă nu i-ai purta la…o ocazie mai specială. Rămâne doar alternativa noului. Ceva deja…consumat, perimat, chiar de-i remaniat, tot cârpeală se cheamă. Da, erau cândva niște ateliere de remaniat ciorapi. Or fi fost utile atunci, acum…

Teoria asta a…ciorapilor am copt-o nu degeaba. Noi nu prea am știut, scăpați de comunism, să purtăm ciorapi, nici nu prea i-am asortat, nu prea i-am potrivit, când s-au…rupt i-am schimbat, aruncându-i tot în sertar, apoi ne-am răzgândit, i-am refolosit considerând că…mai merg. Ba uneori am purtat și …,,sconcși’’, doar să nu zicem că suntem desculți. Și tot așa, până sertarul s-a umplut cu vechituri, gioarse, întoarse pe toate părțile, uzate, re re re remaniate, respălate la infinit, decolorate, cusute cu ață albă, aceleași și tot aceleași…

Acum, aud că la atelierul de remaniat ciorapi ,,Victoria’’ s-ar lua în calcul o nouă…reînnoire…a câta oare? Sertaru-i  plin cu…molii și rupturi, ce naiba să mai alegi de acolo ? Ar trebui să-i aruncăm la tomberon pe toți și fie umblăm desculți, fie alții noi nouți… Că prea am tot cârpit…

T.D.

 

Lasă un răspuns

 
