RSS

,, LUCRURI FRUMOASE…”

17 Mai

Sfaturi…

Aș vrea să vorbesc mai mult despre lucruri frumoase. Pentru asta însă ar trebui să citez mai mult din cărți, din păcate. Sau din jumătatea cea plină, dar cam teoretică, a paharului. Sau poate de pe la alții. Simplul îndemn la optimism și la gândire pozitivă, nu prea are efect fără un minim suport real. Tot aud diverși psihologi dând sfaturi anti-depresie în aceste vremuri, socializați, citiți, plimbați-vă etc. Sfaturi corecte, dar, din nefericire, scoase tot din cărți, simple enunțuri, contextul actual bate și cartea și pe toată lumea.

Am auzit chiar teorii de genul – ,,Românul ar trebui, acum, să se îndrepte mai mult spre cultură, spre frumos, pentru a depăși mai ușor greutățile…’’. Sigur, ele dau bine în tezele de doctorat, sunt frumoase, sunt și corecte, dar…refugiul în aceste lucruri e mai greu decât pare în situația de față. Sfaturile unui anumit domn psiholog, frecvent pe la televizor, cu voce blajină și intenții bune, consiliind gratis atâția telespectatori, sunt deja de notorietate. Domnia sa, la tarifele pe care le percepe la cabinetele sale, își permite să rupă în direct o bancnotă de nu știu câți euro, apoi, cu un științific discurs, să îndemne lumea să nu se mai gândească atât la bani, nu-i sănătos. Sunt de acord, doar că nu toți au afacerile domniei sale.

Eu unul am observat un soi de ipocrizie. Cei care îndeamnă pe omul de rând la a gândi pozitiv, la a se apleca spre cultură acum, sunt cei, în general, cu buzunarul doldora. Apar acum și se erijează în sfinți, în sfătuitori, pun diagnostice ca – ,,Omul nu mai știe să se gândească la realele valori, la lucruri frumoase…’’. Măi, măi…oare? Oare nu cumva țara asta are, de fapt, prea mulți sfătuitori, pe a căror sfaturi am plătit cât nu face, îmbogățindu-i, în timp ce ei ne trimit și când trebuie, dar mai ales când nu, spre ficțiunea cărților. Sunt bune cărțile, le iubesc, dar trăind numai în lumea lor…nu-i posibil, părerea mea e că din lumea lor trebuie ieșit exact acum, la realitate. Cum s-te gândești la lucruri frumoase, în vremuri… Sigur, când rupi bani la tv, e altceva…

T.D.

 
 

4 răspunsuri la „,, LUCRURI FRUMOASE…”

  1. oanaclara

    17/05/2010 at 5:29

    Ce ganduri frumoase sa mai ai cand vezi ca nu iti ajunge leafa nici pentru platit toate facturile? Doar sa fii inconstient. Nu zic ca nu e frumos sa mai evadezi din cotidian…si eu fac asta, dar pe cuvant ca nu imi mai vine sa gandesc pozitiv cand aud ca e posibil sa raman fara un sfert din salariu.

     
  2. coramica

    17/05/2010 at 12:40

    Da, am o amica pe mess care ma fredoneaza la cap cum mere ea prin excursii si e cu buzunarul doldora, barbat mare prin police, are firma si o doare la 2 metri in spate de lume

     
  3. Ferencz

    17/05/2010 at 14:59

    Am zis eu ca era mai bine sa ma calugaresc. Ce salariu? Ce griji materiale? Eu nu si nu…Batman, Batman si uite asa m-am facut bugetar. Cat m-o fi asteptat Base la cotitura?

     
  4. daurel

    18/05/2010 at 7:10

    Cultura…poate culturi agricole; apoi restul vine de la sine…

     

Lasă un răspuns

 
