RSS

,, DIVINA ROMÂNIE ”

11 Mai

Divina Românie

România, pe zi ce trece, devine o țară tot mai religioasă. Dzeu știe ce va fi…Dzeu să ne ajute…Doamne ferește…Doamne iartă-i…Dzeii mami lor…Bată-i-ar Dzeu… Plus o serie de multe alte elemente de sorginte clericală, menite să sublinieze fără echivoc unde stă speranța românilor în acest moment…

Numai că, vorba lui Coșbuc ,,…zeii sunt departe sus, dușmanii lângă noi…’’. E prea dur spus dușmanii ? Nu cred, atunci când speranțele urcă spre cer, e vorba de dușmani, aici jos. Dușmani nu de azi de ieri, ci de două zeci de ani încoa, care au condus bazându-se doar pe ce a fost și nu pe ce va fi, cum e normal. Iar ce a fost, a fost și ăla gestionat anapoda și drept urmare am ajuns în punctul terminus, când ce va fi…Dzeu știe…  Că cei care ar trebui să știe aici, au fost depășiți și acum agită barda, dorind doar să taie, la grămadă, măcel în masă. O masă care aceiași smintiți au creat-o.

În aceste condiții, încrederea în măsuri juste e zero,  ele emană miros de lumânări și tămâie.  Ce vor face victimele nevinovate ale bărzii fără minte ? Păi, chiar explicațiile date sunt de genul…ce le-o lumina Dzeu. Ba unii insinuează, fără jenă, că nu-i nimeni de vină pentru situația actuală, ci…Dzeu a vrut așa…nu s-o fi priceput la economie probabil.

Se pare că acesta e blestemul locurilor. Să ne rugăm la Dzeu pentru lucruri care țin doar de noi, de oameni. Premierul poet a rostit, fără să vrea desigur, un adevăr imens – ,, Din toate relele, România a ales răul cel mai mic !’’. El se referea la fatidicul două zeci și cinci la sută cioplit cu barda, dar de fapt afirmația conține întreaga explicație a tot ce trăim acum. De ani buni, poporul român nu a avut de ales decât  dintre rele, politice, de fiecare dată la vot, a trebuit să opteze pentru răul cel mai mic și să se roage ca aleșii să nu facă tâmpenii mai multe și mai mari ca predecesorii.  Ruga a fost în zadar, după cum bine se vede, Dzeu are alte treburi decât politica.

Și a venit momentul când oamenii au rămas decât cu Dzeu, cu El, înainte ! Că semenii care s-au tot perindat  pe la putere, în cel mai bun caz, au bătut pasul pe loc. Acum…vom vedea ce ,,înainte’’ ne-a rezervat, vine El la noi sau noi la El… Că ceva tot se va petrece… Că România politică…ne-a adus spre groapă, să vedem, picăm sau ba ? Oricum, cel mai des aud, Dumnezeuleeeeeeeeeeeeeee !

T.D.

 
 

4 răspunsuri la „,, DIVINA ROMÂNIE ”

  1. oanaclara

    11/05/2010 at 5:27

    In anul 2010, vine Dumnezeu la Noe, care traia linistit si-I zice:

    – Noe, pamantul s-a umplut de rautate si oamenii M-au uitat. Vreau sa-mi construiesti o noua Arca, pentru ca Potopul va veni iar. Sa iei din fiecare specie cate un exemplar mascul si femela. Ai la dispozitie 6 luni de zile!

    Dupa 6 luni se uita Dumnezeu pe pamant si-l vede pe Noe plangand in gradina.

    -Noe !!! Sunt pe cale sa incep Potopul, unde este Arca ???

    -Iarta-ma Doamne, dar lucrurile s-au mai schimbat intre timp …

    Am nevoie de autorizatie de constructie. Ma tot cert cu un inspector, pentru un sistem antiincendiu, vecinii m-au dat in judecata pentru ca am incalcat planul de urbanism construind Arca in gradina mea si astfel am incalcat normele de inaltime.
    Apoi compania de electricitate a cerut sa pun ipoteca pe Arca in vederea acoperirii costurilor de transport si de mutare a liniilor de inalta tensiune ce trebuie date la o parte din calea Arcii pentru a fi lansata la apa. Degeaba le-am spus eu ca va veni marea la mine, ca nu m-au crezut.
    Sa fac rost de lemn, a fost o alta problema. Este interzis sa tai lemn din padurile invecinate deoarece acolo traieste bufnita cu pete care-i o specie protejata. Am incercat sa-i conving pe ecologisti ca tai lemnul tocmai pentru a salva bufnita, dar nici n-au vrut sa stea de vorba cu mine.
    Cand am inceput sa adun animalele, am fost dat in judecata de un grup de activisti pentru protectia animalelor. Ei sustineau ca tin animale salbatice sechestrate impotriva vointei lor, si de asemenea au sustinut ca sa pun atatea animale intr-un spatiu atat de mica, inseamna cruzime asupra lor.
    Apoi Ministerul Mediului, au spus ca nu am voie sa construiesc Arca pana cand reprezentantii lor nu fac un studiu de mediu si implicatiile pe care Potopul Tau le poate avea asupra mediului. Inca am un proces in derulare cu Ministerul Muncii, deoarce inca nu m-am hotarat cate minoritati ale grupurilor etnice sa angajez pe santier iar Blocul Sindical nu ma lasa sa-mi folosesc la constructie copiii mei deoarece nu fac parte din Sindicat si nu au certificare ISCIR pentru constructia de Arce.
    Ca sa fie totul si mai rau, Fiscul, mi-a confiscat toate posesiile deoarce sustin ei ca vreau sa parasesc tara cu specii de animale pe cale de disparitie.
    Deci Doamne iarta-ma dar, imi trebuie pe putin 10 ani ca sa fac tot ce mi-ai zis…

    Dintr-o data cerul se lumina, norii disparura, iar soarele din nou aparu stralucitor pe cer.

    -Doamne, sa inteleg ca nu ne mai distrugi lumea ?

    -Nu Noe, se pare ca mi-a luat-o guvernul inainte…

     
  2. Ferencz

    11/05/2010 at 15:23

    Orice s-ar intampla nenorocitii astia de zic ca ne conduc (sa nu le zic prosti ca se supara Daurel) n-au si nu vor avea nicio o grija. Asta s-a intamplat de cand lumea, fura numai cativa si platim toti. Inainte boierii fugeau cu averile din tara iar acum „lumea buna” vireaza banii in conturi din Elvetia, isi inmatriculeaza masinile si iahturile megascumpe in Monte Carlo. Impoziteaza tu statule daca mai ai ce! Nu-i asa ca e superb! Bine ca nu sunt de religie Budhista, pentru ca la bafta mea cine stie in vietile viitoare poate ma nasteam tot sarac si cinstit si tot aici. Vai mama mea!

     
  3. daurel

    11/05/2010 at 17:38

    @Ferencz. Fostii fumatori sunt cei mai vehementi in lupta cu tabagismul…Regret mult ca am vorbit ce nu trebuie in prezenta unor Oameni; carora nici nu pot sa le cer scuze…Probabil or fi incercat sa ma opreasca, dar eram un ateu ironic; mai rau decat Iliescu… PS. Inca nici n-am, citit Biblia…

     
    • Ferencz

      12/05/2010 at 14:59

      Ironia sortii e ca eu chiar am fost fumator si m-am lasat. Pe de o parte ai dreptate si folosesc/ folosim cuvantul ‘prost’/ ‘prosti’ in relatia cu ceilalti prea des, pe de alta parte insa la dezastrul cu care ne confruntam azi din cauza nenorocitilor astora de ne conduc poate se gasesc niste circumstante atenuante.
      PS. Nu am citit Bibila cap coada ci doar anumite fragmente care mi-au placut dar niciodata nu e prea tarziu.

       

Lasă un răspuns

 
