RSS

,, PERSONALIZARE ”

05 Mai

Personalizare

Creierul omenesc… Forța sa de a realiza lucruri mărețe constă probabil în faptul că-i ,, personalizat’’. Cauză din care, identic, uneori, face  să se aleagă praful de posibile lucruri și mai mărețe. Confruntarea de idei, naște idei și mai mari, tot ea…ruinează uneori totul. Mai auzim câteodată, vis a vis de unele acte ale semenilor, expresii ca – ,,Eu…îl înțeleg… sau Eu…nu-l înțeleg…’’. De exemplu, eu nu-i înțeleg pe cei care au neveste frumoase, iubitoare etc și le înșeală sau invers. Nu-i înțeleg…și  poate nu-i înțeleg din vina mea. E posibil să nu cunosc situația reală, cu toate elementele ei și să văd doar suprafața. Creierul celui în cauză însă…pune cap la cap mult mai multe piese și ce rezultă…se poate să nu mai fie ceva așa de neînțeles. Sau evaluează altfel realitățile. Bine sau rău…cine știe ? Dacă n-am avea creierul ,,personalizat’’, am percepe identic și n-ar mai exista bine și rău.

Spun asta vis a vis de a eticheta din start, la o privire superficială, tot ceea ce percepem ca…a nu ne fi plac. În bine, mai puțin bine, rău sau foarte rău. Tot ce stă sub umbrela lui ,,eu nu înțeleg de ce…’’ e nouă zeci și nouă la sută negativ. Sau pur și simplu, din instinct, e bun de înfierat. ,,Domnule eu nu înțeleg de ce și-a făcut ăla casa așa…, Eu nu înțeleg de ce ăia se ceartă…etc’’. O fi existând poate un motiv, pertinent, pentru asta… Sigur, cearta în sine nu-i ceva pozitiv, dar în spatele ei s-ar putea să stea diferențe de abordare a unor aspecte, lucru perfect normal. S-ar putea armoniza situația și…amiabil, însă când neuronul lucrează fie prea febril, fie deloc, apare scânteia, aparent de neînțeles din exterior.

În general e bine că fiecare vede în felul său, chiar dacă de aici se iscă și stări de…neînțelegere.  Chiar dacă unii sunt prea rigizi, maleabili, înguști, influențabili, fixiști sau cum mai percepem noi pe unii sau alții. Îi percepem doar, așa cum percep eu vinul dulce că…nu-mi place deloc. Asta nu înseamnă că nu-i bun și nici că eu am papile gustative bolnave. Deși…mulți mi-au spus că ei nu mă înțeleg, că n-aș sti ce-i bun… Ce-i bun ? Cum ar fi să bem toți numai vin dulce? Sau să avem toți aceleași idei, gânduri sau abordări ? Chiar dacă aceste diferențe mai dau convulsii, sunt firești totuși, de înțeles. Acum, unde-i adevărul…e greu de spus cu certitudine, eu unul cred că fiecare deține câte o bucățică…

Unii s-ar putea să spună că nu înțeleg cum pot gândi așa. Poate nici eu pe ei. Totuși, de dragul căii de mijloc, admit sincer că pot să n-am dreptate. Nu știu, eu așa văd, din unghiul ăsta. Ăsta-i omul, fiecare cu raza sa vizuală și cu cromatica sa…

 
 

2 răspunsuri la „,, PERSONALIZARE ”

  1. coramica

    05/05/2010 at 4:05

    Da, nici eu nu inteleg cum un idiot poate fi idiot. Nu inteleg cum de nu am dreptate, iar un sef poate avea tot timpul…sau poate ca prea inteleg? Sau…ce intelege el? Chiar ca suntem diferiti si ciudati uneori

     
  2. daurel

    07/05/2010 at 5:39

    Si eu stiu ca nu exista doi oameni identici; asta-i bine; poate apare si un salvator vremelnic….

     

Lasă un răspuns

 
