RSS

,, ŢUICI ”

16 ian.

Instalaţii, prohibiţie, comunism…greu !

Vă mai amintiţi probabil de ,,drama’’ ţăranului român de dinainte de ’89, oprit să facă ţuică la domiciliu…grele vremuri ! Am fost martor al acestei asupriri. Relatez un episod.

Petricăăăăăă ! Măi omule, vine şăfu de post…meliţia…opreşte focu acolo-n şură…ascunde ţava…, strigă bunică-mea, cu un ochi la poartă.

…………………………………………………………………………………………………………………………….

Ziua bună nea Petrică, ce meştereşti ?

Să trăiţi dom’ şăf, pe lângă casă…

Nea Petrică…parcă…cam miroase a prună la mata…aşa am auzit…

Prună ?! Una nu-i…le-a nimicit îngheţu încă din floare…de astă primăvară…nu s-a făcut neam…prăpăd a fost…

Nea Petrică…las’ că ştii mata…ia deschide la şură…aha…în putinile alea ce ai ?

Nişte mere dom’ şăf şi ceva pere…ce cade din copac…le pun aci…pentru porc…păcat de ele să putrzească pe jos…mănâncă purceii grozav !

Da, da, da…şi-n căzănelu ăla…e cald văd…

Încălzim oleacă…le place cald…ia uitaţi ce mari se fac…numa cald le dau…iese un şorici fraged…la Crăciun vă dau…

Auzi…las-o dracului…şi …acolo…cazanu cu apă caldă…tot pentru purcei…?

Dacă tot fac focu’…fac şi apă caldă…am nepoţelu în vacanţă…face baie…o am şi pe mama, bătrână…

Da, da, da…nea Petrică…ştii bine că nu-i voie…te sfătuiesc să nu mai dai…de astea la porc…acu…o lăsăm aşa…că-i mititel cazanu…desfă-l şi termin-o cu…

Cum ziceţi dom’ şăf…îl strâng chiar acum…

Aşa să faci…ehe, frumuşel nepoţel ai…Ce faci voinicule, câţi ani ai ?

Cinci ani, nene. Tataieeeeeeeee, de ce iese fum de la noi din beci ?

Nu-i fum tată…mamaia bătrână…face baie !!!

…Bun…deci ne-am înţeles nea Petrică…gata cu…hai, numa bine !

Sănătate dom’ şăf ! … – Măi femeie ia vino încoace ! Futu-ţi crucea mătii, ce ţi-am spus eu să ţii copilu’ lângă tine până se duce ăsta şi să ai grijă la cazanu din beci ! Noroc că-i prost, că vedeai tu pe dracu ! Şi tu Daniel, dragu tatii, să nu mai spui de faţă cu străini, de pe lângă casă ! …Cum iese acolo, e tare ?

Spirt !

 
 

Un răspuns la „,, ŢUICI ”

  1. oanaclara32

    16/01/2010 at 8:41

     

Lasă un comentariu