RSS

,, LOGOREE VIRTUALĂ ”

13 Ian

comunicare

Posibilităţile tehnice de comunicare ale momentului sunt aproape la îndemâna oricui şi aproape nelimitate. Activitatea ,,epistolară’’ prin care se comunica cândva, probabil a scăzut la minim, înlocuită cu mijloacele ,,în timp real’’, cunoscute. Un lucru, fără îndoială, minunat şi util.

Cu toate acestea, poate un pic paradoxal, eu unul cred că abilitatea şi capacitatea omului de a comunica, cea care ţine pur de latura intrinsecă, umană, nu a crescut deloc proporţional cu canalele tehnice, dinpotrivă… Cunoaştem desigur modurile multiple şi ,,free’’ care pun oamenii în contact,chat-uri, site-uri de socializare etc etc, care poartă eticheta generică de comunicare. Din păcate, de cele mai multe ori, e doar o iluzie, o falsă comunicare, un surogat de moment. Odată cu comanda ,,sign out’’ cei mai mulţi se simt şi mai singuri, şi mai necomunicativi, uneori chiar în plus, în afara socialului virtual.

Drept urmare, după treburile cotidiene, făcute cât de repede se poate, înapoi la societatea din lista ,,Friends’’, cu gândul să o lărgească mereu, cu noi şi noi membri. Zilnic aproape îmi parvin pe ,,mess’’ cereri cu ,,add me’’. Deoarece, cu o excepţie sau două, pe toţi cei pe care îi am acolo îi cunosc, sunt amici, rude, reali, nu dau curs acelor cereri. Şi nu pentru că aş fi un om necomunicativ, ci pentru că, ,,calea biţilor’’ o socotesc o cale facilă de a comunica cu oameni reali, nu cu ,,id-uri’’, cu poze, cu nick-name-uri şi alte identităţi catalogate apoi cu o calitate mare – prieten.

Nu am nimic cu cei care se cunosc ulterior în viaţa reală, după o comunicare mai lungă, via net. Mă aflu în această situaţie, cu cineva ,,virtual’’. Numai că a fost o pură întâmplare, fericită, nu am avut niciodată listă kilometrică de ,,friends’’, cu care să ,,conferenţiez’’ non-stop. Am ţinut persoana de care am pomenit, în lista de contacte, după îndelungi reticenţe şi nu pentru a pălăvrăgi pe ,,mess’’, ci pentru că, chiar întâlnirea ei ,,live’’ era mobilul. Altfel, ce aş putea face cu vreo sută de ,,virtual-friends’’ ? Că îmi satisfac nevoile de comunicare cei reali.

Apoi, acest blog…E doar o formă de stocare temporară a micii mele pasiuni de a-mi da cu părerea, mai mult pentru prietenii reali. Oricum ceea ce-i scris aici, am publicat şi pe hârtie. Cine mai citeşte şi eventual comentează, aici, îi mulţumesc, am şi eu câteva adrese ale unor boguri de ,,oameni serioşi’’, pe care le vizitez. Dar, nici prin cap nu-mi trece să le cer ,,id-uri’’ sau adrese, au viaţa lor reală. Ne ,,citim’’ ceea ce scriem, mai comentăm, dar trăim în lumea reală.

Acolo comunicăm cu adevărat şi util, sub identitatea şi chipul real, ce satisfacţie a comunicării aş putea avea sub numele de ,,bengosu69’’, de exemplu… Consider o mare iluzie chestiunea cu ,,Am o droaie de prieteni pe net, cu care comunic !’’. Sigur, e foarte util un forum – ,,Cum se face plăcinta cu mere ?’’, e senzaţional să poţi afla asta imediat. Dar să spui că-ţi alini singurătătea sau că eşti mega sociabil şi comunicativ, numai având o sută de inşi în ,,mess’’, care pândesc când stai şi când nu stai pe ,,Invizibil’’, eu cred că asta-i o pseudo-comunicare.

Poate sunt eu sucit, dar mă apucă nervii când primesc ,,cereri de comunicare’’ ca ,,add me’’ sau ,,c f ?’’. Trimite-mi adresa unui blog interesant şi citesc cu plăcere dacă-mi place, dar nu comunicare din asta ,,în orb’’. Nu deschid calculatorul ca să-mi ,,întâlnesc’’ prietenii, cu ,,Buzz’’ şi ,,c f’’. Prietenii mei, beau o bere cu ei, petrec cu ei, râd cu ei, la mine acasă sau altundeva, nu mă ,,loghez’’ cu ei ! O facem doar când suntem departe, nu o ,,comitem’’ pe net !

Concluzionând, în cel mai bun caz, comunicarea asta virtuală e doar posibilitatea de a începe o bună comunicare reală. Doar aşa, numai ,,on-line’’, e doar o şi mai mare însingurare şi non-comunicare. E trist şi îngrijorător cât de mulţi sunt cei ,,comunicativi’’ şi ,,populari’’ în lumea virtuală şi apoi să constaţi că-s de-a dreptul mizantropi în realitate.

 
 

2 răspunsuri la „,, LOGOREE VIRTUALĂ ”

  1. oanaclara32

    13/01/2010 at 13:42

    Cei mai enervanti sunt ciudatii aia care te pandesc pe mess, pe care nici macar nu ii cunosti dar care se mai si apuca sa iti faca avansuri de parca te-ar sti de o viata. Bleah!

     
    • oanaclara

      08/12/2010 at 11:51

      –Prietenii mei, beau o bere cu ei, petrec cu ei, râd cu ei, la mine acasă sau altundeva, nu mă ,,loghez’’ cu ei ! O facem doar când suntem departe, nu o ,,comitem’’ pe net !–
      Pe bune? Nu de alta dar am ajuns sa cred altceva.

       

Lasă un răspuns

 
