RSS

,, BUFNIŢA ”

06 Ian

O bufniţă

Mă urcam într-o zi, la Piaţa Romană, într-un autobuz, 226 parcă. Înghesuială mare, fără să vreau am îmbrâncit, abia sesizabil, o doamnă. Mă rog, cel puţin aşa părea, din spate şi după vestimentaţie. Deoarece, fără a ţine seama de scuzele mele, sincere de altfel, s-a întors şi mi-a aruncat aproape satanic – ,,Bă, dacă aş avea un copil ca tine, l-aş arunca de la balcon !’’. Parcă chiar îşi dorea cu ardoare să fiu copilul ei. Aproape şocat, am reformulat şi eu un enunţ celebru – ,,Nu-ţi fă griji, dacă aş avea o mamă ca tine, m-aş arunca singur !’’.

Vreme de vreo două-trei staţii, am tot auzit-o cum mă bălăcărea singură, cu voce tare, se distingeau frânturi – ,,Tinerii ăştia…, …nesimţiţi, bun simţ…, …derbedei…, …prost crescuţi…etc’’. Întâmplător, lângă pseudo-agresata de către mine, se mai afla o femeie, cam de aceiaşi vârstă, dar mai modest îmbrăcată, care văzuse scena, când era să fiu aruncat de la balcon. Probabil exasperată de cotcodăceala duduii lezate, îi zice – ,,Doamnă, da băiatu’ şi-a cerut scuze ! Apoi, am şi eu copii, patru, şi nu i-aş arunca de la balcon pentru nimic, nici pe-ai mei, nici pe-ai altora ! ’’.

Coţofana, împopoţonată cu haine scumpe, a sărit ca opărită – ,,Ce te bagi dumneata ? …ş.a.m.d ’’. Apoi, fără a spune ,,pardon, mă scuzaţi, vă rog etc’’, a început să-şi facă loc cu coatele spre uşa ce tocmai se deschidea, blestemând, la modul general, tot autobuzul acela – ,,Fir-aţi ai dracului să fiţi, altă treabă n-aveţi decât să turnaţi copii şi să ne daţi nouă lecţii !!!’’.

Primul gând care mi-a venit a fost – ,,Care nouă ?’’, ce categorie reprezenta ea ? Probabil duduia, fie nu avea copii, fie avusese şi îi aruncase de la balcon. Sau cum, cei care fac copii, sunt o specie inferioară ori mai slabă de minte ? O fi avut rădăcini spartane, copiii mai plăpânzi erau aruncaţi de pe stânci. Serios vorbind, mi s-a părut foarte ciudată filosofia morbidă a cioclovinei, atât faţă de mine, cât şi faţă de toţi cei care ,,toarnă copii’’. Am mai auzit remarci critice la adresa tinerilor, unele perfect îndreptăţite, însă atitudini aşa radicale, niciodată. Remarca cu ,,Fir-aţi ai dracului…’’, m-a făcut să cred că, după epurarea copiilor, madam ar steriliza şi pe cei mai mari, numai să nu mai fie aglomeraţie în autobuz.

Tare rău îmi pare că nu i-am făcut o poză cu telefonul lui madam Auschwitz şi s-o pun aici. Nu de alta, ci ca să vă feriţi. Eu, care mi-am cerut scuze şi doamna cu patru copii, am fost, unul aruncat de sus şi ea trimisă la necuratu. Îmi închipui ce soartă îmi rezerva dacă nu mă scuzam sau dacă femeia avea şase copii…

În fine, are şi tânăra generaţie multele ei neajunsuri şi deformări, dar, eu tocmai am văzut în cucoana aia, toată răutatea şi faţa hâdă, a unei generaţii care se prezumă a fi mai înţeleaptă şi mai bună. Nu pun eu la suflet prea mult, însă mi s-a părut sinistră bufniţa călătoare. Sunt şi tineri…stricaţi sau altfel, dar nici de bătrâni nu ducem lipsă.

 

Un răspuns la „,, BUFNIŢA ”

  1. oanaclara32

    06/01/2010 at 16:15

    De ce ai jignit bietul animal din titlu?

     

Lasă un răspuns

 
