RSS

,, CRĂCIUN ”

23 Dec

româneşte

Mai este doar puţintel până la Crăciun. Mereu mi-a plăcut Crăciunul. Cel românesc. Fiindcă, tinde şi el să fie importat, din ce în ce mai mult. Un comerciant de brazi, în piaţă, explica academic unei femei – ,,E scumpi doamnă, da brazii ăştia nu vorbeşte româneşte…’’. Expresie plastică ,,made in piaţa Rahova’’ pentru brazii danezi, olandezi şi alte naţionalităţi. Nici vorbă, nici comerciantul nu vorbea prea bine româneşte, însă pe el nu-l duc acasă. Şi nici copacii lui migratori. Brazii autohtoni ce-or avea oare ? Că am văzut că sunt destui şi foarte frumoşi. În fine, fiecare împodobeşte ce vrea, eu unul prefer un brad băştinaş, din simplul motiv că, iubesc Crăciunul românesc şi dacă tot fac pom de iarnă şi domină casa, vreau să ,,vorbească’’ şi el româneşte.

Apoi, tot văd pe micul ecran o reclamă ce tot ne îmbie – ,,Petreceţi un Crăciun în stil libanez !’’. Mă rog, poate-i adresată mai mult libanezilor din România, că pe mine unul mă bufneşte râsul. N-am nimic cu acest popor, doar că, pentru mine, ca român, Crăciunul nu-i cel mai potrivit moment să petrec în alt stil decât cel tradiţional românesc. Evident, din nou, fiecare petrece cum vrea, eu  vorbesc despre mine. Deşi nu-s înebunit după sarmale, cârnaţi, cozonaci şi alte bucate specifice sărbătorilor, ţin totuşi ca ele să fie ale noastre şi nu ,,de import’’. Sunt bune şi ale altora, dar e timp berechet în cursul anului să le degust. Acum e momentul alor noastre.

Despre Moş Crăciun şi alte obiceiuri ce să mai zic… Sunt şi ele în tranziţie spre ,,monden’’ şi ,,cool’’. E un semn de mare clasă să cânţi colinde în limba engleză, să menţionezi neapărat că moşul şi-a umplut sacul de la cel mai tare Mall şi că de Crăciun ai expediat sute de sms-uri cu urări. Şi că, propria-ţi căsuţă, a fost blocată de câte ai primit.

Vă urez sărbători fericite, fiecare în stilul şi pe limba sa. Eu, de Crăciun, nu voi vorbi ,,limbi străine’’. Şi nici nu răspund la sms-uri, telefonul mi l-am setat în altă limbă pe timpul sărbătorilor, deci…nu mă pot înţelege cu el.

 
 

3 răspunsuri la „,, CRĂCIUN ”

  1. oanaclara32

    23/12/2009 at 15:16

    Imi plac obiceiurile noastre de Craciun si imi pare tare rau ca nu se mai respecta anumite traditii.

     
  2. oanaclara32

    23/12/2009 at 16:54

     
  3. coramica

    26/12/2009 at 6:07

    Draga Daniel, m-a uns pe suflet articolul tau. Eu prefer sa cant si sa ascult colindele noastre in interpretarea lui Hrusca (desi este cam injurat saracu’, mie imi place de cand eram in a opta si el canta la cenaclu) sau a Madrigalului. Ascult si ceva in engleza, dar putzin. Noi avem traditii frumoase, nu trebuie sa le pierdem. Craciun libanez? Hai, ma! Pai, acolo-s si musulmani, nu doar crestini. Hai sa zambim! Ce sa faca musulmanii, sa faca Sarbatoarea sacrificiului in stil european? Aiurea! Bine ca ne gasim noi destepti sa ne ignoram traditiile. Da, si eu voi sarbatori in stil ROMANESC si Craciunul, si Dragobetele(nu Valentinul), nu vreau Haloweenul si pun usturoi sa se teama strigoii de Sf Andrei. Asta-s eu!

     

Lasă un răspuns

 
