RSS

,, TIMPI ŞI TIMPURI ”

18 Dec

pacoste

Timpul a fost mereu o mare belea pe capul oamenilor. Când nu-i suficient, când e prea mult, când trece prea greu, când prea repede, când costă bani, când e nepreţuit. Ba că unii îl risipesc, ba că îl economisesc prea mult, ba că-l manâncă pe al altora, ba că-l dau de pomană. Niciodată bietul timp nu l-a împăcat întru totul pe om. Mereu acesta a avut mari obiecţii la adresa timpului. Cum c-ar trece şi nu s-ar mai întoarce, cum că zboară, în loc să meargă încet, cum că el e de vină pentru multe lucruri.

În fine, depinde de fiecare şi de context, ce atitudine are faţă de timp. Şi-au bătut destul capul scriitorii, poeţii, filosofii şi oamenii de ştiinţă ce şi cum e cu timpul. Dilatat sau nedilatat, idee sau lucru palpabil, i-a depăşit în viteză sau plimbându-se, pe toţi. Asta-i singura certitudine, că se mişcă. Înainte ori înapoi…nu se ştie şi nici nu prea contează sensul. Tot ce contează este că direcţia lui, coincide cu a noastră. Un drum comun. Cu o singură diferenţă. Noi putem face popasuri, el nu. Noi stăm, dar drumul continuă să se mişte. Ca o bandă rulantă. Desigur, e doar senzaţia că stăm, că tot în sensul lui mergem, nu putem coborâ.

Având în vedere acest ,,neajuns’’, de a fi captivi în timp şi fiind conştienţi de asta, măcar puţină clemenţă mi-aş dori uneori. Barem câteva zile pe an, trei-patru acolo, să pot modifica viteza timpului, de trei ori să zic, să-l pot încetini sau grăbi. Că metode la îndemână avem doar să-l facem să pară că trece repede, pentru frână…nu prea sunt. Păi nu-i corect. Şi nici cele pentru a-l ,,grăbi’’ nu funcţionează mereu. Uite, de exemplu acum, l-aş da puţin pe repede înainte. Am eu motivele mele. Şi metodele clasice de a-mi găsi ceva de făcut, nu mai dau randament. Parcă s-a ,,gripat’’ timpul. Apoi, ştiu bine, că parcă va prinde viteze superluminice.

E clar că hoţomanul ,,munceşte’’ în salturi. De asta s-au formulat şi atâtea obiecţii la adresa sa, de-a lungul său. Că-i prea nerăbdător uneori şi vrea să le săvârşească pe toate de-o dată sau, alteori, că o lălăie, parcă doarme, părând că sora sa, veşnicia, îi ţine locul. În afară de asta, în mod paradoxal, unii îşi aşteaptă timpul lor şi el nu mai vine sau întârzie mult. Ca să vezi…alt reproş, că timpul nu-i punctual. Probabil că n-are instrumente să se auto măsoare. Am auzit chiar că alţii, mai mucaliţi, îl suspectează de boli mintale- ,,trece timpul, ca nebunul…’’. Sunt însă şi aliaţi, care îi acordă credit – ,,timpul le rezolvă pe toate…’’.

Multe i se mai pun în cârcă. Fiindcă nu-l mai vreau atât de bârfit, sper să-mi dea acele câteva zile solicitate mai sus, în care să schimb eu vitzele. Îmi trebuie neapărat să se mişte puţin mai repede acum. N-o fi foc, doar se spune că-i neobosit… Hm, hai că parcă se mişcă, de când bingănesc la rândurile astea, parcă l-am sensibilizat puţin, deja s-a făcut 09,30. Auuuuuuu, da la 09,00 trebuia să sun pe cineva…ce-a mai zburat tim… Fir-ar al naibi de treabă şi de timp, treci cum te taie capul !!! Mi-am făcut de lucru grăbindu-l şi uitai de telefon, era important…

Are el ritmul său, cu loc pentru toate. Uite ce păţeşti când îl zoreşti… Iar încetinit, cine ştie ce boroboaţă mai aduce… Îmi retrag cererea, m-am lecuit, am răbdare, nu-i uşor, dar toate au timpul lor.

 
 

3 răspunsuri la „,, TIMPI ŞI TIMPURI ”

  1. oanaclara32

    18/12/2009 at 13:06

    Toate la timpul lor. 🙂

     
  2. oanaclara32

    18/12/2009 at 13:10

     
  3. oanaclara32

    18/12/2009 at 13:15

     

Lasă un răspuns

 
