RSS

,, LOCURI DE JOACĂ ”

15 Dec

kinderi

Ce înseamnă trecerea timpului şi schimbarea vremurilor… Când eram mic, oamenii din blocul unde am crescut, mi se păreau toţi la fel, adică mari. Singura deosebire era aceea că, unii mă apostrofau când făceam gălăgie pe scară cu amicii, iar alţii nu. Dar, făcea şi asta parte din distracţie, aşa că vecinii erau cam la fel pentru noi.

Pe unii, îi mai văd uneori şi acum şi sincer, la fel mi se par. N-am avut niciodată niciun conflict cu ei, deci tot ,,cei mari’’ au rămas, deşi deja am vârsta pe care mulţi o aveau când făceam eu şotii prin bloc. Ei au rămas pentru  mine tot ,,cei mari’’, însă, în realitate, conform unor legităţi crude şi ireversibile, aud că de fapt au cam regresat, aproape de mintea copiilor. Se ocupă, cam cu ce ne ocupam noi pe vremuri, un fel de joc de-a hoţii şi vardiştii,  având drept mobil, locurile de parcare. Un soi de filaj perpetuu, să nu cumva ca cineva să-i calce locul de pus maşina. Adevărate reţele informative s-au constituit, pe grupuri şi bisericuţe, exact ca între copii, dându-şi reciproc de ştire, în timp real, despre maşinile cu număr necunoscut ce stau duşmănoase să le ocupe locurile. Pândesc neobosit din dosul perdelei tot traficul, poate că fac cu rândul de veghe, aşa cum ne păzeam noi, cazematele de zăpadă.

Percepţia a început, uşor, să mi se schimbe vis a vis de ei. Tot aproximativ identici mi se par, aceiaşi oameni în general buni, cu care am crescut, doar că au cam schimbat categoria, au cam retrogradat la clasa ,,celor mici’’. Amici de-ai mei din copilărie, care tot în bloc locuiesc, văd acum ce înseamnă să fii ,,mare’’ şi să suporţi gălăgia celor ,,mici’’, cu ale lor locuri de parcare. Acum, rolurile s-au inversat, cei bătrâni tulbură liniştea blocului. Şi încă la nişte ore de zici că s-a petrecut o crimă. Câteva exemple.

Orele 24,00, o voce demonică, urlă de la un balcon

Huăăăăăăă ! Pleacă bă de acolo, că ăla-i locu lu’ fiimio de parcare !. Fisu nici măcar nu era-n oraş.

Orele 09,00, o voce de femeie abuzată, coboară de la etaj şi sperie trecătorii.

Heeeeeeeeeeeeeeeei ! Ce faaaaaaaci ? De ce parchezi acolo ?

Păi e locul numărul 9, locul meu…

Aaaaaa…scuze, l-am confundat cu 10…

Orele 08,00, un tip trezit cu faţa-n jos, înjură, tare, cu o vecină şi ea cu o noapte agitată.

Daţi-i dracului pe toţi doamnă ! Nişte nesimţiţi ! Eu am găsit într-o zi, pe locu’ de parcare, un recamier !

Orele 11,00, duminică, dintr-un apartament răzbate vocea stridentă a soţiei, certându-şi fără milă şi reţineri, soţul.

Cuuuuuuuuuuum ?! Jigodia de la etaju’ 7 a parcat pe locu’ nostru şi tu i-ai vorbit frumos ?! Mototolule, de asta ne calcă-n picioare toţi ! Trebuia să-i crăpi capu’, să se cace pe el de frică !

Orele 09,00, o femeie cu telefonul la ureche, zbiară în parcare, parcă era jefuită.

Aloooo, vecine, te-am sunat poate ştii al cui e Loganu’ albastru, parcat pe locu’ meu ! Nu ştia, dar vecinu’ iată ce a sfătuit-o, după propria mărturisire.

Vecino, claxonează până-i scoli pe toţi ! Tre’ să apară scârba, sigur e pe aproape !

Orele 07,30, o doamnă bine îmbrăcată, bălăcărea frenetic un domn cu-n patruped în lesă.

Daţi-o dracului de treabă ! Abia i-am învăţat minte să nu mai parcheze pe locu’ meu, că de acum toţi câinii se cacă aici ! Îmi găsesc locu’ ocupat cu căcaţii de la javra dumitale !

Orele 23,00, un vecin îşi consiliază vecina, pe holul blocului, ca bărbat e mai priceput la auto.

Io vecină, nici nu le ridic ştergătoarele, nici nu claxonez când găsesc locu’ ocupat. Am şufă în portbagaj, i-o agăţ şi i-o trag în mijlocul străzii ! Vecina, beată de admiraţie, îmbunătăţeşte metoda.

Daaaaaaaaaa ! Şi poţi chema şi poliţia, le zici că acolo a parcat-o !

La prima oră, un tip veşnic nemulţumit, înjură singur şi sonor.

’Ştele măsii de nenorociţi, cu copacii şi ciorile lor ! Ai loc de parcare şi tot găseşti maşina răhăţită de păsări ! Futu-le muma-n cur ! , Hm, întreb şi eu, cui oare ?

Cam ăsta e climatul. Copiii nu mai fac gălăgie ca altă dată. Dar zarva e aceiaşi. ,,Ăştia micii’’ de acum, îşi dispută aprig teritoriul. Cele de mai sus sunt doar ce am prins eu, în treacăt, ,,jocul’’ e cu mult mai înverşunat. Copii, ce vrei…

 
 

Un răspuns la „,, LOCURI DE JOACĂ ”

  1. oanaclara32

    15/12/2009 at 11:11

    😀 😦 😀 😦 😀 Oameni care au uitat sa fie oameni. De-a rasu’-plansu’

     

Lasă un răspuns

 
