RSS

,, DOI VECINI ”

11 Dec

ieftin

Deşi s-ar zice că-i criză, buluceala sărbătorilor, în pieţe şi magazine, a luat deja startul. Iată cum se explică o parte a acestui fenomen. Real.

Ora 10,30

’Neaţa vecine ! Vii din piaţă ? Ce-ai luat ? Io făcui deja un drum…

’Neaţa, ce să iau…era buluceală mare, mai nim…

Aha, cu cât luaşi kilu’ ? Că las astea şi aş lua şi eu, să am de Sărbători…

Ieftin domle, aproape gratis, da-i mai mult drumu’, te omoară…, înghesuială…

Hai că m-ai zgândărât ! Te rog, du-i mata plasele astea lu’ nevastă-mea, că mă întorc să iau şi eu, dacă zici că-i ieftin, păcat să nu iau…

Ora 12,30

Fir-ar al dracului vecine ! Mi-am făcut praf ghetele, m-au călcat toţi, unu’ mi-a trecut cu căruţu cu cartofi peste picioare…Degeaba, n-am mai găsit nicăieri…

Păi ce căutai ?

Păi ce luaşi mata, d’ăla…ieftin ! Nu mai aveau…aşa că luai nişte pocnitori de astea…

Aaaaaaaaaa, da, da…între timp am trecut şi prin Obor, n-am rezistat, mai luai o sacoşă plină !

Pocnitori ?

Nu frate, ce căutai matale…ieftin, da drumu’ ăsta…

Nu mai spune ! Mănânc şi dau o fugă şi eu…

Ora 16,00

Vecine, parcă-s blestemat ! Ajung la Obor, nici n-am mai mâncat, când întreb…să mă i-a la bătaie unu’, se vede că s-a dat ca pâinea caldă, cerere mare…n-am mai găsit. M-a mai prins şi fără bilet în tramvai, mi-a ars o amendă… Nici nu-i mai zic nevesti-mii, m-a beştelit destul cu pocnitorile alea…

Da ce-ai zis că voiai să iei ? Doar nu te-ai dus să iei amendă…

Cum domnule…ziceam să iau şi io ieftin, ce luaşi matale dimineaţă…

Aaaaa, da, ce să zic…poate să mai încerci la piaţa Amzei, e cam departe, da acolo ştii că şi pe vremea lu’ Ceaşcă aveau…

Hm, ai dreptate !

Ora 19,30

Alo, vecine, eşti acasă ? Hai încoa’ s-te fac o tablă.

Hai că viu…

Domnule-s frânt ! Am alergat toată ziua, acu’ vin de la Amzei, o mizerie frate, era să mă buzunărească un şuţ, m-am dus degeaba, scump şi tot n-am reuşit să iau…

Cauţi porc…

Nu nenicule, tot ce-mi ziseşi matale, barem un kil, două acolo, pentru de Crăciun…

Aha, da, aşa e, eu am avut noroc, găsii aproape, aici la noi.

Mare noroc. Acum, când mă întorceam, hap ! mă mai muşcă şi-un câine, scandal cu nevastă-mea, că jigodia mi-a rupt pantalonii, erau noi, başca injecţia, să nu turbez dracului, mai dădui şi şpagă ăleia să mi-o facă încet, ştii că-s fricos…

Doar te-am avertizat dimineaţă…

Mi-ai spus că-i aproape gratis, nu-mi ziseşi de câini !

Ţi-am zis vecine şi de căruţu’ cu cartofi şi de pocnitori şi de amenzile din tramvai şi de câini…

Te ţii de glume ! M-am făcut ca dracu şi am luat…nimic !

Păi şi io ce-ţi zisei dimineaţă ? E gratis, da drumu’ face toţi banii ! Da’, na, matale îţi permiţi, ai pensie mare…umbli, investeşti…

Al dracului să fiu dacă mă las până nu iau !

Aşa, să nu te laşi ! E păcat să te prindă Sărbătorile fără…nimic ! Şase-şase, hai că nici la table nu le ai !

T. Daniel

 

Lasă un răspuns

 
