RSS

,, DE PE LA ŢARĂ…”

05 Dec

carte

Deşi omul de la ţară nu-i el tobă de carte, respectul său pentru ,,a învăţa’’ a fost şi este unul destul de ridicat. Iată câteva pilde şi vorbe de duh, auzite de mine pe la ţară, vis a vis de ,,ştiinţa de carte’’, din partea a diferiţi oameni.

Breeeeeeeeee, halal om, are doi copii şi i-a dat la învăţătură… Eu am şapte şi tăţi îs proşti !

Bunică-mea – Mamă, să mănânci cartea, că tari-i bună !

I-a uite, dom’ profesor s-a îmbătat criţă, abia merge ! – Du-te bre şi ajută-l, că-i om diştept !

Nu pot eu mamă dragă să umblu cu trenu, că n-am învăţat carte şi m-oi rătăci !

Ăsta-i om cu şcoli multe bre ! Mâine, poimâine îşi cumpără şi avion cu reacţii !

S-a cam strâcat la cap ! – De bre, ce vrei…cartea nu-i uşoară ! Tu n-ai nici pe dracu…

Daniele, tu om cu facultate, bei bere la halbă ?! Păi noi ăştia proştii bem de aia, bea domle la sticlă !

Ce ţi-a zis doctorul, ce ai ? – N-am înţeles ce-a zis, că eu n-am învăţat decât două clase şi n-aud bini !

Ai auzit ? A murit băiatul lu’ Ion. – Da, săracu copchil, păcat de cartea care a învăţat-o !

Mare om a mai ajuns nepotu’ lu’ Ghiţă ! – Era de aşteptat domnule, doar şi bunic-su ştia să cetească !

Ai fost în ţări străine… Şi nu te-ai temut că pică avionu’ ? Adică, cum s-te temi tu…cu atâtea şcoli, nici io nu m-aş teme în locu tău !

Bunică-mea – Să învăţaţi mamă bine, că cine nu învaţă, numa mămăligă mănâncă !

Tare mult a mai învăţat omul ăsta, da tot cu cămaşa scoasă din pantaloni umblă !

În ce clasă eşti măi băiete ? – A şapea moş Ilie ! – Bravo, io şi cu muierea nu ştiu dacă avem patru împreună !

Aşa bine învaţă nepoţii mei ! Mâine, poimâine îi văd la televizor !

Eheee…dacă învăţa şi el carte ca alţii, nu mai făcea cancer şi ar fi trăit şi-n ziua de azi !

Ştiu bre a citi…da…mai încet aşa, că aşa se citea pe vremea mea. Acu-i alceva, îi învaţă să citească repede ! Şcoli mari…ce vrei…

Mare doctor ne-a venit în sat ! Mult cred c-a mai învăţat ! Numa îi zic ce mă doare şi el îmi citeşte dintr-o carte ce am ! Buuuuune cărţile astea !

Ce mâncare-i asta femeie, mă otrăveşi ???, povestea un nene. – Am vrut să i-o torn în cap, da cic-o făcuse după cartea de reţete…eeeeeeee, dacă-i după carte…ăia au şcoli, stiu ei ce-i bun…

E om cu facultăţi…cum de s-o fi îngrăşat aşa ?

Dacă aş fi iar copil, aş învăţa pe brânci ! Că tare m-am mai săturat de sapă şi de muls vaca !

Tare-i isteaţă fătuca care zice la televizor vremea ! Chiar a plouat ! Halal fată, s-a ţinut de carte, ştie tot !

Prezentatorul tv – ,,Bună seara dragi telespectatori.’’, bunică-mea de pe pat – ,,Bună seara ! – îi răspund mamă, că-i om cu carte !’’.

Mi s-au părut interesante aceste remarci. Hi, hi, hi !

 
 

4 răspunsuri la „,, DE PE LA ŢARĂ…”

  1. oanaclara32

    05/12/2009 at 10:35

    – Teza dvs. este scrisa intr-un limba de lemn, – ii spune proful studentului. – Lucrarea trebuie scrisa astfel incat fiecare berbec sa o poata intelege.
    – Da domn profesor. Aveti cumva nelamuriri?

    – Tinere, – explodeaza profesorul, – a treia oara va apreciez cu nota patru. De ce nu invatati? Din cate stiu, nimeni n-a murit invatand!
    – Stiu, – zice studentul, – dar mai bine nu risc.

    O domnisoara vine la examen si privindu-l gingas pe profesor ii spune:
    – Domn profesor! Pentru a lua examenul, sunt gata la orice!
    – La orice?
    – La orice!
    – Bine, … atunci duceti-va si invatati.

    Cinci studenti au fiert coltunasi. Inarmandu-se cu furculite au inceput trapeza. A ramas un singur coltunas. Fiecare a inceput sa-l propuna unul altuia. Pe neasteptate s-a stins lumina si … intunericul a fost strapuns de un urlet.
    – A-a-a-a-a!
    Lumina s-a aprins: in farfurie o mana, cu patru furculite infipte in ea, strangea coltunasul.

    Mama il scrie o telegrama fiului:
    – Cum a decurs examenul? Anunta-ma urgent!
    – Examenul a decurs excelent, profesorul a fost in extaz. M-a rugat sa-l repet si la toamna.

    Profesorul studentilor:
    – Daca printre dvs. este vre-un tampit, sa se scoale in picioare.
    Dupa o pauza indelungata, in ultimele randuri se scoala un baiat.
    – Asa, sa intelegem ca va considerati un tampit? – uimit intreaba proful.
    – Nu, pur si simplu, mi s-a facut incomod ca stati singur in picioare.

    – Numiti doua cuvinte, cele mai des utilizate la universitatea dvs.?
    – Nu stiu …
    – Corect!

    – Inainte de a incepe examenul, sunt careva intrebari?
    – Da, – o voce din fundul clasei, – ce examen sustinem astazi?

    Examen. Studentul iese la raspuns tinand in mana o fituica, pe care sunt scrise cateva propozitii.
    Profesorul: – Dar unde va este raspunsul?
    – In cap.
    – Dar aceasta ce e? – indicand spre fituica.
    – Aceasta n-a incaput.

    In timpul examenului profesorul il intreba pe student:
    – De ce sunteti asa de tulburat? Va temeti de intrebarile mele?
    – Nu, domn profesor! Ma tem de raspunsurile mele.

     
  2. coramica

    06/12/2009 at 5:23

    Eu stiu doua:”mai, Marie, tu nu ai invatat la scoala, ca ai beut cerneala” si „dragu’mamii de strungar”

     
  3. coramica

    06/12/2009 at 5:25

    A, da , alta: – no, tu, da ce-o ajuns Vasile?
    – apoi si el aici, subinginer ca tat omu’

     
  4. oanaclara32

    06/12/2009 at 7:02

    Aveau parintii mei un prieten de familie tare haios. La un moment dat isi sfatuia fiul:
    – Invata, tata, ca tare e bine sa stii carte. Si gunoier daca ajungi, daca esti mai istet decat ceilalti care matura strazile si nu-ti arunci prafu-n cap cu matura, la un moment dat te va remarca vreun director si te face sef peste maturatori. 😀

     

Lasă un răspuns

 
