RSS

,, FACI PE-A DEŞTEPTU’…! ”

02 Dec

păreri

Să faci filosofii, pe anumite teme, e simplu sau nu. Eu, le fac uneori fiindcă aşa-mi vine. Ce, n-am voie ? Atâta timp cât le fac, în special, pentru mine, nu văd unde-i problema. N-am înţeles niciodată atitudini de genul – ,,Ete-te şi la ăsta, face el pe-a deşteptul…’’. Având în vedere că ,,fac pe-a deşteptul’’ pentru mine însumi, sunt măgulit. N-am ţinut niciodată să fac pe-a deşteptul pentru alţii, nu-s nici politician, nici guru, nici predicator.

Îmi este suficient să mă conving pe mine şi atât. Atunci, de unde nemulţumirea asta a unora ? Faptul că ,,deşteptăciunea’’ mea nu coincide cu a lor, nu-i vina nimănui. Eu o ţin doar pentru mine şi nu încerc s-o impun nimănui, nici că ar fi mai mare, nici mai strălucitoare. Sau, poate am înţeles eu greşit, poate oamenii sunt nişte filantropi, văd că spun numai prostii şi vor să mă lumineze. În cazul ăsta, sunt receptiv, numai că nu am buton pentru aprins lumina, îmi trebuie mai mult decât simpla remarcă – ,,faci pe-a deşteptul…’’. Eventual, alte filosofii, doar simpla negare, fără argumente a celor ce-mi aparţin, n-are să mă aducă niciodată pe calea cea bună.

Nu cred însă să fie vorba de dorinţa de a schimba păreri, cât se poate de sănătoasă de altfel. E mai degrabă ceea ce se numeşte – ,,a te trezi vorbind’’. Să spui unuia despre care crezi că face filosofii, că o face doar pentru a face pe-a deşteptul, nu-i mare brânză. Mare brânză ar fi şi chiar foarte bine venită, să faci filosofii opuse şi să le povesteşti. ,,Faci pe-a deşteptul…’’ e doar o afirmaţie ca ,,poate va ploua luna viitoare’’.

Până una, alta, eu o să continui să mă complac în făcutul pe-a deşteptul, întru deliciul propriu. Sigur că mă interesează şi părerea altora, atât pro, cât şi contra. Mai ales contra, să nu risc să devin ,,narcisist’’. Însă rog, ceva mai detaliat şi argumentat dacă se poate. Doar ,,faci pe-a deşteptul’’ e cam laconic pentru mine şi nu pot desprinde de aici ce vrea să spună poetul. Apoi, risc s-o iau de bună şi să mă umflu-n pene şi mai tare, spunându-mi – ,,Mulţi pupincurişti sunt pe lumea asta ! Ăsta, doar de atât e în stare ?’’.

Sincer, eu unul sunt mulţumit de felul în care atât eu, cât şi alţii fac pe-a deştepţii, adăugând la sfârşitul argumentaţiilor – ,,…e părerea mea.’’. Simt că asta-mi dă posibilitatea ca, acolo unde chiar bat câmpii, să o îndrept, folosind părerile şi opiniile altora. Nu a celor a căror unică filosofie e ,,faci pe-a deşteptul’’, ăştia-s fideli până la moarte ,,făcutului pe-a proştii’’, tot înainte, până devine certitudine ,,calitatea’’.

 
 

Un răspuns la „,, FACI PE-A DEŞTEPTU’…! ”

  1. coramica

    05/12/2009 at 5:22

    Chiar te rog!:D

     

Lasă un răspuns

 
