RSS

,, ŢIDULĂ SPRE MOŞU ”

29 Noi

 

cerere

Ce i-aş putea cere eu lui Moş Crăciun… Am luat-o din timp, să nu se creeze busculadă, atunci, când depune toată lumea cererile. Stau cu foaia albă în faţă şi nu ştiu ce să-i cer. Nu ştiu dacă-i de competenţa lui ceea ce aş vrea eu. Nu ştiu nici măcar dacă nu cumva şi-o fi luat concediu fără plată tocmai atunci, în semn de protest. Sau dacă nu a plecat la plajă, prin Mexic pe undeva. Oricum, nu pierd nimic dacă încerc, cu toate că, să fiu în locul lui, n-aş părăsi nici mort Scandinavia şi să mă aventurez pe aici.

Aşadar, ,,Moşule, dacă totuşi îl convingi pe Rudolf să-şi rupă copitele pe drumurile noastre, te rog să treci şi pe la mine. Ştiu că nu stau într-un cartier nu tocmai liniştit, dar nu-ţi fă griji, vorbesc cu băieţii să nu-ţi zgârie sania, o poţi parca pe locul meu, plătit la primărie. Sper să meargă liftul, că eşti bătrân şi e greu să urci cu sacul în spate pe scări, patru etaje. Nu bat nici un apropo legat de sac, îl poţi lăsa în sanie, dar pe spărgători nu-i cunosc şi nu pot garanta că-l mai găseşti. Mie nu-mi trebuie nimic din ce duci în el, vreau doar să stăm puţin de vorbă, în caz că ai timp. I-am mai scris acum mult timp impostorului ăluia care se dădea drept tu, Moş Gerilă. Un an, doi, m-a păcălit, dar l-am depistat că-i un fals, nu avea barbă, doar mustaţă, fiindcă era tata. Mă miram eu că-mi aducea mereu exact jucăriile din vitrina librăriei din colţ.

Acum am mai crescut şi cadouri îmi pot lua singur, chiar şi vara. Aşa că, vreau doar să-ţi pun câteva întrebări legate de politica ta filantropică. Cu copiii n-am nimic, ei sunt îndreptăţiţi. Dacă vii şi-mi răspunzi la câteva nedumeriri, sunt mulţumit. Iată-le.

Ce faci cu cei mari, ăia care dau în mintea copiilor şi-şi trag coate pe la reduceri, în numele tău ? Te cam discreditează, nu crezi ?

Cum încap sub pomul de iarnă cadouri ca jeep-uri şi decapotabile, pentru fetiţe cuminţi, de la moşi generoşi ?

Lucrezi şi cu băncile ? Faci alimentări de cont ? Ai trezorerie ? Am văzut că se poartă şi numerarul.

Ai vreun credit făcut ? Am auzit de-o chestie, cadouri pe credit…

Cum îţi merg afacerile ? Crăciunul a devenit cam comercial, sper că nu lucrezi în pierdere.

Vara, te bărbiereşti şi umbli în bermude ? Cu maşini de lux ? Că pentru aceleaşi fetiţe cuminţi, pari omniprezent…

Cum te simţi de sărbători, eşti mândru ? Fiindcă, cel puţin atunci, eşti mai tare ca Dumnezeu, îi cam iei faţa.

În ultimul timp, pari întruchiparea materialismului. Te iubesc cei pe care-i fericeşti la greu. Nu crezi că ai probleme de imagine ?

Deşi nu cred în tine, toţi te aşteaptă cu mare drag. Cum îţi pică dragostea asta cam interesată, din ultima vreme ?

Te îngrijorează încălzirea globală ? Mitul casei tale din Laponia s-ar putea topi…

Rudolf e asigurat, e ocrotit prin lege ? Pe aici bântuie braconieri nemiloşi.

Te ştiam om serios. Dar, dintr-un simbol, te-ai transformat într-o problemă. Tot pentru cei mari, se zbat care s-te reprezinte cât mai scump. Ce strategie-i asta ? De ce eşti scump la vedere ?

În timpul liber, eşti agent de vânzări ? Mereu aud la TV – ,,Moş Crăciun vă recomandă…’’.

Şi ultima, puţin mai delicată. Cu femeile cum stai ? Mie-mi pari mare crai. Cum vii tu, apar şi o droaie de crăciuniţe, sumar îmbrăcate în garderopa ta. Cum e ?

Cam atât am vrut să-ţi spun. Ai grijă cum conduci şi te aştept să mă  lămureşti. Dacă  nu-s acasă, lasă-mi răspunsul în cutia de scrisori. Şi nu fă gălăgie, am nişte vecini cam răi.’’

Daniel din România.

P.S. Să ştii că România te iubeşte, nouă ne plac cadourile şi brazii argintii din Danemarca.

 
 

3 răspunsuri la „,, ŢIDULĂ SPRE MOŞU ”

  1. oanaclara32

    29/11/2009 at 12:57

    Mos Craciun este femeie!

    Nu vreau sa fiu eu cel care destrama un mit sacru, dar eu cred ca Mos Craciuneste o “ea”.
    Ganditi-va! Craciunul este o mare intalnire sociala, bine organizata, calduroasa, lejera, plina de viata, si gasesc greu de crezut ca un barbat ar putea face asa ceva!
    Pentru inceput, marea majoritate a barbatilor nici nu se gandesc sa aleaga cadouri pana in Ajun de Craciun. Odata ajunsi in mall, tot timpul par surprinsi sa descopere numai produse de calitatea a doua, seturi de chei tubulare, si inele de plastic lasate pe rafturi. Numai pentru acest lucru sunt convins ca Mos Craciun este femeie. In mod sigur, daca ar fi fost barbat, toti oamenii de pe Pamant s-ar trezi in ziua de Craciun gasind sub brad o cutie muzicala, nescoasa din punga.
    Alta problema a barbatului Mos Craciun este transportul. In primul rand, nu ar mai fi nici un ren deoarece ar fi toti morti, spintecati si legati de bara de protectie a saniei, cu ochii pe jumatate deschisi, cu priviri in care se citesc reprosuri disperate ca sezonul de vanat caprioare s-a extins.
    Chiar daca barbatul Mos Craciun ar avea INCA reni, ar avea in plus si probleme de orintare, i deoarece in mod inevitabil s-ar rataci acolo sus in zapada si nori, pentru ca apoi sa refuze sa se opreasca sa intrebe pe unde sa o ia. Alte motive pentru care Mos Craciun nu poate fi barbat:
    – Barbatii nu pot impacheta cadourile.
    – Barbatii mai degraba ar muri decat sa se imbrace in catifea rosie.
    – Barbatii ar simti ca masculinitatea lor este amenintata…daca ar trebui sa fie vazuti impreuna cu toti acei spiridusi.
    – Barbatii nu raspund la scrisori. – Barbatii ar refuza sa permita ca fizicul lor sa fie descris, chiar si in gluma, ca ceva asemanator cu “un bol plin cu jeleuri”.
    – Barbatii nu sunt interesati de ciorapi decat daca ii poarta cineva.
    – Daca ar trebui sa zica Ho Ho Ho, le-or diminua serios abilitatea lor de a agata.
    – In final, sa fie responsabili cu Craciunul, ar insemna sa isi ia un angajament.
    -Pot crede ca alte personaje de sarbatoare legendare sunt barbati: Mos Nicolae apare odata pe an nebarbierit si cu un aspect sters. In mod clar barbat. Cupidon zboara intr-o parte si in alta carand arme.
    Unchiul Sam este un politician caruia ii place sa arate cu degetul. Oricare din acesti indivizi ar putea trece testul testosteronului. Dar nu si Mos Craciun!!!

    Sursa: http://www.resursadefun.ro

     
  2. coramica

    29/11/2009 at 16:56

     

Lasă un răspuns

 
