RSS

,, ROMÂNIA COCOŞATĂ ”

20 Noi

 

cocoaşă

Umblă o vorbă, mai ales printre istorici, cum că românii sunt ca trestia, s-au îndoit sub greutăţi de-a lungul timpului, dar nu s-au frânt. Aşa o fi, dar cu cocoaşă tot am rămas. Tot unii spun că, cocoaşa e semn de longevitate şi luptă cu vicisitudinile. Mda, posibil, dar mersul ăsta îngârbovit pe care îl avem acum, nu are nimic de-a face cu demnitatea unui bătrân adus de spate. Seamănă mai mult cu răspunsul pe care mi l-a dat un poznaş, când eram mic. Întrebându-l – ,,De ce-i ghebos moşu’ ăla ?’’, el îmi zice – ,,Fiindcă a cântat la  pian, aplecat, toată viaţa !’’. Cam asta inspiră şi poziţia noastră…

Alţii s-au frânt, dar apoi au crescut drepţi. Noi, în schimb, am mers îndoiţi de când suntem şi acum stârnim hazul tuturor, toţi par a spune că ,,am cântat la pian’’ de secole. Avem noi o vârstă de vreo două mii de ani, dar parcă am trecut prin ei, ca valiza prin gară. Se invocă mereu faptul că ,,nu ne-au lăsat alţii’’ să facem şi să dregem şi de asta ne-am tot cocârjat. Oare ? Nu cumva ni s-a părut că-i mai comod aşa ? Se spune mereu cu mândrie că, Ţările Române, nu au ajuns niciodată paşalâcuri turceşti, ca alţii… Măi, măi să fie…dar cu ce preţ ? Cu preţul mersului ghebos şi al cocoaşei de care e greu să mai scăpăm, ne-am obişnuit cu ea…ţară de pianişti.

Periodic în istoria noastră apare sintagma – ,,Am scăpat de jugul…cutare !’’. Şi ? De fiecare dată ce scăpam de un jug, o luam pe arătură, ca un bivol fără stăpânul din car. În toate momentele noastre de aşa zisă libertate, am orbecăit cu ochii în pământ, fiind luaţi în serios ca moşul ăla. Lucru valabil şi în prezent, de când ne-am scuturat de jugul comunist.

Nu circulăm nici înainte şi nici măcar înapoi. Pentru că suntem deraiaţi de la drum, înţepeniţi pe undeva prin arătură, dând din mâini, picioare şi gură, exact ca un bivol blocat într-o mlaştină. Parcă aşteptăm un alt birjar care să ne mâne undeva, pe un drum cât de cât. În rest…băi de noroi în amuzamentul celor din jur. Şi texte, texte multe şi eroice, exact ca în cărţile noastre de istorie, veritabile cronici ale neputinţei, cu aură de vitejii. Când, într-adevăr a fost unul mai răsărit, l-au lichidat repede, fie alţii, fie noi înşine, oricum ar fi ne-am dat largul concurs. Dintr-un motiv simplu, e mai comod să hotărască alţii şi pentru noi.

Ceea ce se petrece acum, e în spiritual istoriei noastre milenare. Incapacitatea de a ne guverna cum trebuie, ori de câte ori am fost cât de cât de capul nostru. Imediat parcă ne dezintegrăm, dinamitaţi nu de alţii, ci de lupte interne smintite, în lipsa unui ,,tutore’’ străin care să ne ducă de lanţ. De fapt nu ne dezintegrăm, cât mergem ca mai mereu, cocoşaţi, iar fără călăuză, e cam greu de privit înainte.

Că de…aşa-i şade bine românului, longeviv şi ghebos…de la cântat la pian, după cât de în serios suntem luaţi de ceilalţi.

 
 

2 răspunsuri la „,, ROMÂNIA COCOŞATĂ ”

  1. oanaclara32

    21/11/2009 at 4:55

    Peste 50 de ani tara noastra va fi foarte bogata!
    – Ce pacat ca noi nu vom mai trai atunci.
    – Nu “ce pacat”, ci “pentru ca”.

     
  2. oanaclara32

    21/11/2009 at 4:56

    Intrebare in Parlamentul Romaniei:
    – Cum se poate trai doar din salariu?
    – Nu stim. Nici n-am incercat…
    Un parlamentar iese agale din sala de sedinte si se intalneste cu un coleg din opozitie care se plimba pe hol si-l intreaba soptit:
    – Nici tu n-ai somn?

    Basescu catre multimea adunata in Piata Victoriei:
    – Am hotarat ca de acum vom munci numai miercurea!
    Toata suflarea impresionata, aplauda in delir.
    – Intrebari?
    Se ridica unu, se scarpina in nas, apoi in cur.
    – In FIECARE miercuri?

    Care este asemanarea dintre Romania si Japonia?
    -Amandoua tarile au trenuri suspendate.
    Romania si Grecia?
    -Amandoua au fost republici “elene”
    Romania si Belgia?
    -Ambele tari sunt “flamande”

     

Lasă un răspuns

 
