RSS

,, ENTUZIASM ”

10 Noi

 

evrika !

După atâtea sute de ani, marele Arhimede, încă mai bântuie prin baie. Sub forma unui produs verzuliu de spălat rufe, numit ,,Evrika’’. Nu-i fac reclamă, doar găsesc amuzantă treaba. Lucrurile mărunte aduc fericirea. Căutam, odată, ceva de spălat ciorapi şi alte alea, când, cu o bucurie comparabilă cu cea a bătrânului fizician, am descoperit bidonul ,,Evrika’’. Stătea acolo de nu ştiu când şi aştepta să fie descoperit, pentru a muta microbii din loc.

Să mai zică cineva că oamenii cu şcoală, nu pot fi manipulaţi. Nu ştiu cât e de bun şi nici nu-mi bat capul cât de calitativ e conţinutul cel verzuliu, dar faptul că pe etichetă se află o exclamaţie celebră, m-a făcut să-mi pară mai interesant ca altele, poate mai bune. Era şi una cu un musculos cam ridicol pe ea. Nu mi-a inspirat încredere, avea o mutră cam imberbă tipul. Cu toate că nişte babe păreau încântate de pectoralii frumos conturaţi. Mă rog, fiecare segment cu preferinţele sale… Dacă lângă ,,Evrika’’ era o sticloanţă cu o femeie nudă pe ea, cine ştie…poate-mi dădeam rufele pe mâna ei. Dar aşa…

Acum nu ştiu… Că-i barba lui Arhimede, că-s muşchii lui mister nu ştiu care sau sânii făcuţi din condei, pe etichetă, probabil că, în cele din urmă, microbii cotidieni din haine, tot vor fi lichidaţi. Dar, mai contează şi starea de spirit cu care abaţi urgia asupra lor. Una e s-o faci scrâşnind din dinţi de ură, cu soluţie dintr-o sticlă cu cap de mort pe ea şi alta e să torni graţios dintr-un recipient tobă de ştiinţă, hi, hi, hi.

Chestia asta mi s-a părut interesantă. Am exterminat microbii, învârtindu-i la maşină,  cu spor şi chef demne de o gospodină, cu o bună dispoziţie împrumutată de la nenea Arhimede. Am întrebat experţi şi mai ales experte – ,,Ce părere ai de Evrika ?’’. Părerile au fost împărţite cam aşa – unu – ,,Breeeee, nu o cheamă Evrika, o cheamă Eba !!!’’, doi – ,,Nu cumpăr, că şi acu’ mă trec fiori cân’ aud de fizică, mi-a mâncat tinereţea !!!’’ şi trei – ,,E bunicel, da tre’ să mai pui nu ştiu ce, eu nu-s aşa entuziasmată ca fizicianu’ ăla !!!’’. Ha, ha, ha.

Pe mine produsul m-a convins pe deplin acum. Spăl cu el cu drag şi spor, cu o bucurie nedisimulată, îmi imaginez că într-adevăr era mai potrivit să se numească cum a zis prima expertă, că ne mănâncă nervii, conform celei de-a doua. Cât despre a treia…eu sunt chiar entuziasmat, îmbin utilul, cu plăcutul ha, ha, ha ! Votaţi Evrika ! La spălat rufe, în baie, e extra ! Mare a mai fost Arhimede şi acum produce descoperiri!!! Ha, ha, ha.

 

Lasă un răspuns

 
