RSS

,, PREFAŢĂ, VOL. III ”

25 Oct

ÎN LOC DE O NOUĂ PREFAŢĂ

Bujorel FLOREA, magistrat, doctor în ştiinţe juridice

Îmi dau cu părerea ca simplu cititor. Specialiştii în filologie, probabil au alte repere de evaluare. Ca om, cu dragoste de lectură şi de carte însă, am bănuit, de la primele eseuri, că Daniel Tudose, autorul lor, este plin de talent. Având această credinţă, l-am încurajat să continue. Nu m-am înşelat. Bănuielile, s-au dovedit realitate.

Povestitorul, în proză sau versuri, are harul de a pune punctul pe ,,i’’, de a spune, cu savoare, lucrurilor pe nume. Are vocaţia de a relata fapte de viaţă, banale, într-o manieră atrăgătoare. În gura sau mai bine zis în scrisul altora, fenomenele, actele sociale, politice, culturale, religioase, sportive, casnice etc, tot ce ţine de viaţa noastră cotidiană, parcă nu au atâta semnificaţie. Ar fi lucruri cam plictisitoare, pe care nu le-am citi până la capăt.

În schimb, gândurile zilnice ale lui Daniel Tudose, înfipte în realităţile actuale, eu cel puţin, le citesc pe nerăsuflate. Ba mai mult, am observat că ideile sale sunt aşteptate, deoarece mulţi oameni se regăsesc în ele. Pentru că autorul biciuieşte, cu argumente clare, logice, limpezi, năravurile şi moravurile oamenilor din vremurile pe care le trăim.

Când, dintr-un motiv sau altul, câteva zile, vocea autorului nu-şi mai face cunoscute gândurile pe blog, atât eu, cât şi mulţi alţi cititori, i-am simţit lipsa şi ne-am întrebat îngrijoraţi de ce tace. Oare pentru câţi ziarişti de profesie, sau pentru câţi aşa zişi oameni ai cuvântului din mass-media, se nasc astfel de întrebări ?

Despre autor, aş mai spune că, poate vocaţia sa de a relata interesant lucruri aparent neinteresante sau poate analizele reci, logice, împletite pe alocuri cu ironie şi sarcasm, ne fac să parcurgem cu plăcere gândurile de dimineaţă. Probabil că sinceritatea gândurilor exprimate, cântăreşte mai mult decât nuanţa lor, decât faptul că cititorul poate avea o altă opinie. Cititorul cu altă părere, nu are cum să respingă orbeşte ceea ce spune autorul, nu tună şi fulgeră, aşa cum des se întâmplă în vremurile noastre.

Mai degrabă rămâne cu serioase semne de întrebare, în faţa unor adevăruri clare şi simple.

Nu-mi rămâne decât să mă fac purtătorul de cuvânt al celor care-i cunosc scrisul autorului şi să-i urăm să aibă puterea de a continua în aceiaşi notă. Aşteptăm cu nerăbdare noi gânduri şi cine ştie, poate alături de noi mocneşte un mare scriitor.

Să dea Domnul să se înfăptuiacă !


Oana DAMIAN, institutor şcolar

„Gânduri de dimineaţă” este un jurnal extraordinar. Am citit cu drag primele două volume şi îl aşteptam cu nerăbdare pe al treilea.

E o combinaţie interesantă de idei , aducând alături de amintirile autorului, comentarii ale evenimenteleor cotidiene, toate prezentate într-o manieră originală. Uneori „gândurile” îţi evocă , parcă , „Amintirile din copilărie” ale lui Creangă sau „Momentele şi schiţele” lui Caragiale, dar prezentate într-o manieră modernă, comico-ironică.

Autorul se află într-o continuă luptă cu ,,beteşugurile’’ lumii politice româneşti , ironizând până la grotesc pe cei care o populează de-o manieră neconvingătoare, dar şi cu unele ,,metehne’’, ale omului în general, vechi sau noi. De asemenea , întâmplările şi unele analize proprii, relatate cu umor şi cu lux de amănunte , te transpun într-o lume aparte , observată şi zugrăvită cu măiestrie . În povestiri e foarte bine subliniat ridicolul unor personaje care îşi atribuie calităţi inexistente precum inteligenţa , indemânarea , dar care prin comportamentul lor demonstrează contrariul .

E de admirat naturaleţea cu care stabileşte conexiuni între evenimente aparent fără nicio legatură logică, fapt ce dovedeşte că autorul are o inteligenţă exceptională şi un spirit de observaţie foarte bine dezvoltat .

Citind acest jurnal am ajuns sa il cunosc şi pe Daniel Tudose omul, cel care a ales să fie deschis şi să îşi expună sincer părerile. De fiecare dată când ajung în faţa calculatorului, nu mă pot opri sa nu verific dacă a mai publicat ceva. M-am obişnuit atat de mult cu gândurile lui de dimineaţă, încât am început să mă întreb ce se va întâmpla atunci când nu va mai dori să scrie. Cine îmi va mai furniza porţia zilnică de gânduri sincere, uneori mai triste, uneori de râs în hohote?

DEDICAŢIE – Familiei şi prietenilor mei.

COPERTA 4 – Gândurile, prezentate în paginile acestei de-a treia serii, încheie ciclul unui an în care, zilnic, m-am străduit să-mi consemnez câte o idee, părere sau stare sufletească. Dacă a fost un an bun sau nu, dumneavoastră îmi veţi spune. Eu, îmi voi duce povestea mai departe.

Autorul

MOTTO –  „În mintea unui om există mii de gânduri, pe care nu-şi dă seama că le are până nu le aşterne pe hârtie”  William Makepeace Thakeray

 
 

Un răspuns la „,, PREFAŢĂ, VOL. III ”

  1. oanaclara32

    25/10/2009 at 18:20

    Multumesc pentru incredere si … iti doresc sa ai cat mai multe ganduri! 🙂

     

Lasă un răspuns

 
